بورس و بازارمجله خبری

تامین ۲ میلیارد دلاری تهاتر نفت برای توسعه مسکن

رییس هیأت عامل صندوق ملی مسکن برای تخصیص دو میلیارد دلار از محل تهاتر نفت، خواستار همکاری صندوق توسعه ملی برای تسریع در استفاده از این ظرفیت اعتباری برای توسعه پروژه نهضت ملی مسکن شد.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از مهر، محمدرضا مهدیار اسماعیلی رئیس هیأت عامل صندوق ملی مسکن با موضوع نقش دستگاه‌ها در تأمین مالی طرح نهضت ملی مسکن با اشاره به برگزاری شورای عالی مسکن با حضور رئیس جمهور بیان داشت: در شورای عالی مسکن جمع بندی بر این شد که با کمک بانک مرکزی قرارداد پرداخت یک میلیون وام مسکن تا پایان سال منعقد و تسهیلات پرداخت بشود.

رئیس هیأت عامل صندوق ملی مسکن با اشاره به روش‌های دیگر تأمین مالی طرح نهضت ملی مسکن علاوه بر منابع بودجه‌ای و بانکی گفت: استفاده از بازار سرمایه یا بازارهای موازی از روش‌های دیگر تأمین مالی است. همچنین در خصوص منابع بودجه‌ای مقرر شد سازمان برنامه و بودجه رقم تخصیص سال جاری را به ۲۰ هزار میلیارد تومان که معادل ۷۵ درصد رقم پیش بینی شده است برساند.

تأمین ۲ میلیارد دلاری از تهاتر نفت

وی ادامه داد: در حال حاضر سازمان ملی زمین و مسکن، شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید و شرکت بازآفرینی شهری به عنوان زیر مجموعه‌های وزارت راه و شهرسازی گردش منابع خود را از طریق صندوق شروع کردند که پیش بینی می‌کنیم ۱۰ هزار میلیارد تومان به ظرفیت اعتباری صندوق ملی مسکن با این روند در سال آینده اضافه شود. استفاده از اذن مقام معظم رهبری برای تخصیص دو میلیارد دلار از محل تهاتر نفت، نیازمند همکاری صندوق توسعه ملی برای تسریع در استفاده از این ظرفیت اعتباری است که این مبلغ برای آماده سازی و خدمات روبنایی و زیربنایی طرح نهضت ملی مسکن صرف خواهد شد.

رئیس هیأت عامل صندوق ملی مسکن اضافه کرد: استفاده از ظرفیت‌های دارایی‌های مردمی موضوع دیگری است که در صندوق برای توسعه و تسریع ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن مد نظراست که می‌تواند در تأمین منابع مورد نیاز برای ساخت و تأمین خدمات زیربنایی و روبنایی کمک کند. ساخت مسکن توسعه ای‌ترین اقدام کشور می‌تواند باشد زیر این اقدام اشتغال زا، کنترل کننده تورم و موجب افزایش رشد اقتصادی کشور و موجب ایجاد ظرفیت‌های اقتصادی دیگری نیز خواهد شد که اقدامی اساسی به عنوان پیشران پیشرفت کشور تلقی می‌شود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا