مجله خبریبورس و بازار

حرکت لاک‌پشتی فروشنده‌‌‌ها در بازار مسکن

با گذشت سه هفته از شروع فصل طلایی نقل‌و‌انتقال ملکی، روند افزایش عرضه به بازار مسکن بسیار کند است و فروشنده‌‌‌های این بازار در یک حرکت لاک‌پشتی به تدریج در حال ورود به فضای معاملات هستند.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از دنیای اقتصاد، همچنان مثل۶ ماه گذشته هیچ آمار موثقی که بتواند به تحلیل شرایط بازار مسکن کمک کند از نبض معاملات ملکی در شهر تهران منتشر نشده است و جز بر پایه تحقیق میدانی و بررسی مستمر کم و کیف فایل‌‌‌های فروش نمی‌‌‌توان از حال و روز این روزهای معامله‌‌‌گران مطلع شد. با این حال بررسی‌‌‌های میدانی حاکی است روند افزایش عرضه برای فروش ملک اگرچه از خرداد ماه آغاز شده بود اما گویا به کندی پیش می‌‌‌رود.

به نظر می‌‌‌رسد هرچه به ماه محرم نزدیک‌‌‌تر می‌‌‌شویم تمایل به ورود به بازار مسکن نیز کمتر می‌شود و گروهی از معامله‌‌‌گران مثل سنت هر ساله ترجیح می‌‌‌دهند در این ماه از خرید و فروش ملک پرهیز کنند. البته به طور طبیعی میزان مراجعه خریداران به بازار مسکن نیز هر سال در ماه محرم کاهش پیدا می‌‌‌کند اما امسال بی‌‌‌میلی به فروش بیشتر از هر سال دیگری به چشم می‌‌‌آید.

بازار مسکن این روزها در مقایسه با یک وضعیت طبیعی با کمبود شدید فایل روبه‌روست و حتی افزایش عرضه در فاصله خرداد تا نیمه تیر نیز نتوانسته بر رونق آن به طور محسوس بیفزاید. از طرفی ورود به بازار از ناحیه فروشندگان روز به روز کمتر می‌شود و بعید است در هفته‌‌‌های آتی این روند تغییر کند. در نهایت آنچه دست‌‌‌کم تاکنون از وضعیت بازار مسکن پایتخت دریافت شده این است که امسال احتمالا تابستانی بسیار کم‌‌‌رمق و کم‌‌‌معامله را پشت سر خواهیم گذاشت. در جدول زیر مشخصات و بهای پیشنهادی تازه‌ترین فایل‌های عرضه شده به بازار مسکن شهر تهران آمده است.

16 copy

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا