اجتماعیراه و شهرسازیمجله خبری

اعضای سازمان نظام مهندسی فاقد بیمه تحت پوشش قرار می‌گیرند

نمایندگان مردم در مجلس، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ها را موظف کردند تا حسب درخواست اعضای حقیقی دارای پروانه صلاحیت حرفه ای و فاقد هرگونه بیمه را به سازمان تامین اجتماعی معرفی نمایند.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از خانه ملت،  نمایندگان در جلسه علنی نوبت صبح امروز (چهارشنبه 1 آذرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه، با ماده الحاقی 12 این لایحه با 149 رأی موافق، 8 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع از مجموع 191 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

براساس این بند الحاقی؛ با هدف تحکیم نهاد خانواده و ایجاد زمینه های مساعد برای احیای حقوق مادی و معنوی زنان با محوریت نهادینه سازی الگوی زن مسلمان (الگوی سوم) دولت نسبت به بازآرایی و ارتقای ساختار و تشکیلات حوزه زنان و خانواده مشتمل بر ساختار معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهور و ساختار مشاوره امور زنان و خانواده، دستگاه های اجرایی جهت بهبود و تقویت راهبری اجرای سیاست ها و قوانین حوزه زنان و خانواده، نظارت بر دستگاه ها و قوانین حوزه زنان و خانواده، ایجاد انسجام بین معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهور و مشاوران امور زنان و خانواده دستگاه های اجرایی اقدام قانونی به عمل آورد.

همچنین نمایندگان در ادامه با ماده الحاقی 13 این لایحه با 121 رأی موافق، 43 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از مجموع 191 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

براساس این بند الحاقی؛ سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ها موظفند حسب درخواست اعضای حقیقی دارای پروانه صلاحیت حرفه ای و فاقد هرگونه بیمه را به سازمان تامین اجتماعی معرفی نمایند. وزارت راه و شهرسازی موظف است به منظور حمایت هدفمند در تعیین سهم دولت از حق بیمه تامین اجتماعی به گونه ای اقدام نماید که حداقل 20 درصد از حق بیمه مذکور با مأخذ حداقل حقوق و دستمزد اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را شامل شود و 7 درصد از حق بیمه مذکور توسط متقاضی پرداخت می گردد. منابع تامین سهم دولت از محل افزایش تعرفه های موضوع ماده 39 قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان مصوب 2 اسفند 1374 تامین می شود.

آیین نامه اجرای این بند با تعیین سهم دولت از حق بیمه یاد شده با پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی به تصویب هیات وزیران می رسد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا