بورس و بازارمجله خبری

آپشن‌های عجیب گران‌ترین خانه‌های تهران؛ از روف گاردن خصوصی تا حمام تُرکی

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از خبرآنلاین، بازار مسکن در نوع خود یک بازار خاص است و حتی اگر رکود در این بازار حاکم باشد و قیمت ها هم به شدت نجومی باشد باز هم مشتریانی هستند که تنها به دلیل داشتن آپشن های مخصوص و خاص، حاضر هستند به هر قیمتی که شده آن واحد مسکونی را خریداری کنند.

مناطقی از تهران هستند که شاید بنا به دلایلی مثل ترافیک بالا و حتی آلودگی زیاد، زندگی در آن سخت و دشوار باشد اما هستند افرادی که به دلیل اسم و رسم آن مناطق حاضر هستند با خرید ملک در آن مناطق سکونت کنند.

یکی از مناطقی که از سال های گذشته همواره مورد توجه خریداران ملک چه برای سرمایه گذاری و چه برای اسم و رسم و اینکه دارای آب و هوای خوبی بوده منطقه زعفرانیه بوده است.

املاکی های منطقه زعفرانیه معتقد هستند که سرمایه گذاری در مسکن و خرید و فروش خانه و آپارتمان در تهران یکی از مطمئن‌ترین روش‌ها برای حفظ سرمایه است. برای داشتن سرمایه گذاری مناسب در مسکن باید هدف خود را مشخص کرده و با دانش کافی برای رسیدن به آن قدم بردارید.

اغلب املاکی های منطقه زعفرانیه می گویند: محله زعفرانیه از سال های قبل جزء لوکس‌ترین و گران‌ترین محله شمال تهران محسوب می شد و افرادی در این مناطق اقدام به خرید ملک می کنند که می خواهند سال ها در این منطقه ساکن شوند و زندگی کنند.

محله زعفرانیه یکی از گران ترین محله های تهران در منطقه یک است که در شمال شهر تهران و منطقه شمیران قرار دارد. این محله که ترکیبی از شهرسازی مدرن و بافت‌های سنتی است در کوهپایه‌های البرز واقع شده و از شمال به ارتفاعات توچال محدود می‌شود. زغفرانیه تهران یکی از مرتفع‌ترین محله‌های پایتخت به شمار می‌رود که از جنوب به خیابان ولیعصر و محمودیه، از غرب به رودخانه ولنجک و از شرق نیز به محله تجریش ختم می‌شود. این محله بین ۱۶۵۰ تا ۱۸۰۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد.

وقتی در این محله از املاکی ها پرس و جو می کنید که قصد خرید ملک دارید ابتدا شغل شما مورد سوال قرار می گیرد.

شاهرخ معتمدی یکی از املاکی ها محله زعفرانیه در خصوص قیمت های نجومی مسکن در این منطقه می گوید: زعفرانیه از سال های قبل جزء لوکس‌ترین و گران‌ترین محله شمال تهران محسوب می شده و امروزه هم که خرید و فروش ملک در تهران در رکود قرار گرفته است این محله نیز در همین وضعیت قرار گرفته است اما با این تفاوت که پایین ترین قیمت ملک در این محله زیر ۸ میلیارد تومان تا ۱۰ میلیارد تومان نبوده و پیدا نمی کنید.

در محله زعفرانیه نکته جالبی که وجود دارد این است که اگر یک واحد مسکونی به قیمت ۸ میلیارد تومان به فروش می رسد تنها به این دلیل است که ویژگی و امکانات آن نسبت به سایر هم ردیف های خود پایین تر است. در محله زعفرانیه یک واحد ۷۵ متری با دارا بودن نورگیر عالی و پنجره های قدی با سال ساخت ۹۵ به قیمت ۸ میلیارد تومان به فروش گذاشته شده است. این در حالیست که اگر همان واحد مسکونی دارای امکانات و ویژگی خاصی بود می توانست با قیمت بالاتری به فروش برسد.

به عبارتی این روزها برخی از واحدهای مسکونی در یک محله ای تنها به دلیل داشتن امکانات و ویژگی های خاص با قیمت های نجومی به فروش می رسند.

این روزها دیگر برای برخی محله ها داشتن استخر و جکوزی موضوع عادی شده است و حتی اگر عنوان می شود در یک آپارتمان و یک مجتمع سالن اجتماعات و کنفرانس وجود دارد دیگر چندان تعجب برانگیز و خاص به حساب نمی آید.

در محله زعفرانیه واحدهای مسکونی زیر ۸ میلیارد تومان تا ۱۰ میلیارد تومان اصلا به ندرت یافت می شود. اما اگر به دنبال واحدهای مسکونی بالای ۳۰ میلیارد تومان بگردید به راحتی و اتفاقا به وفور یافت می شود.

نکته ای که املاکی های محله زعفرانیه دارند این است که قبل از دادن هر گونه اصلاعاتی در خصوص مشخصات ملک از شغل متقاضیان و خریداران ملک جویا می شوند.

به هر صورت این روزها در محله زعفرانیه، واحدهای مسکونی با متری ۵۰۰ میلیون تومان نیز یافت می شود. اما این واحد مسکونی که در برج خاصی قرار گرفته و اتفاقا سازنده به نامی نیز آنرا احداث کرده است متری ۵۰۰ میلیون تومان به فروش گذاشته شده است که با متراژی که آن واحد مسکونی دارد بالغ بر ۴۵۰ میلیارد تومان باید برای خرید آن هزینه کرد.

از مشخصات و ویژگی های خاص این واحد مسکونی می توان به داشتن اتاق جلسات، سالن کنفرانس، استخر و جکوزی و زمین های ورزشی نام برد. البته باید امکانات روف گاردن خصوصی و حمام تُرکی را نیز اضافه کرد که می تواند بر بالا بردن قیمت آن آپارتمان خاص تاثیر گذار باشد.

املاکی ها می گویند: از مزایای حمام تُرکی باید اینطور گفت که برخلاف سونای روسی، که در آن از بخار استفاده می‌شود، تمرکز در حمام‌ های ترکی روی آب است. حین استفاده از آن، تقریبا از فعالیت‌های مخصوصی که در حمام های روم باستان دنبال می‌شد، پیروی می‌شود. هوا در این اتاق خشک بوده و به همین دلیل افراد درون آن تعریق را تجریه خواهند کرد. این موضوع باعث شده تا برخی از سرمایه داران به خرید ملک با ویژگی دارا بودن حمام تُرکی ترغیب به خرید شوند.

به هر صورت این روزها افرادی با داشتن سرمایه های بالا حاضر هستند در این واحدهای مسکونی ساکن شده و از آن لذت ببرند. اما املاکی های محله زعفرانیه معتقد هستند این روزها به دلیل رکود حاکم بر بازار مسکن، تا حدودی خرید و فروش ملک در این مناطق شمالی تهران نیز کاهش یافته است اما کمیسیون های خوبی از بابت خرید و فروش این واحدهای مسکونی در این مناطق نصیب آنها می شود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا