اجتماعی

لزوم‌ تقویت بخش نمایشگاهی شهر آفتاب/ بخش سرمایه‌گذاری به سرعت فعال شود

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران صبح امروز آیین افتتاحیه هجدهمین نمایشگاه حمل و نقل، عمران و خدمات شهری، شهر هوشمند، مدیریت جامع شهری، ماشین آلات و صنایع وابسته که در شهر آفتاب پایتخت برگزار شد.
مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران با حضور در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه تصریح کرد: ان‌شاءالله نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب محلی برای ارائه پیشرفت‌های علمی و تبادل تجارت در داخل و خارج باشد و این سایت بین المللی نمایشگاهی با توجه به ظرفیت و پتانسیلی که دارد می‌تواند در این حوزه موفقیت‌هایی را به دست بیاورد.
رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: امیدواریم نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب به جایگاهی برسد که در تقویم‌های بین‌المللی جا پیدا کند و مورد استقبال عمومی و تخصصی قرار بگیرد.
چمران با انتقاد از رها شدن نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب در مدیریت شهری گذشته گفت: متاسفانه در دوره گذشته، این محل این نمایشگاه مورد استفاده قرار نگرفت و شرایط بدی پیدا کرد اما خوشحالیم که در این دوره از مدیریت شهری و با تلاش مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب شرایط خوبی در این مجموعه فراهم شده است.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه این نمایشگاه در 4 سال گذشته رها شده است بالطبع برای حرکت مجدد باید زمان مناسبی را لحاظ کرد تا بتواند به جایگاه خود بازگردد و حتما چنین خواهد شد.
رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه بنده در چند نوبت در صحن شورا و حتی در جمع مسئولان برگزارکننده نمایشگاه‌ها به انتقال نمایشگاه‌های بزرگ و پرازدحام به محل نمایشگاه شهر آفتاب تاکید کرده‌ام، گفت: این واقعیتی انکارناپذیر است و باید به آن توجه شود. به طوری که در سال 1382 و در جلسه‌ای که با حضور رئیس جمهور وقت و معاو اول و وزیر صنایع و فرمانده نیروی انتظامی وقت برگزار شد، تصمیم به برگزاری نمایشگاه‌ها در خارج از شهر آفتاب به محل دیگری گرفته شد و دلیل آن نیز ترافیک و مشکلاتی بود که در نمایشگاه سئول به وجود می‌آمد.
چمران افزود: از آن زمان به بعد تا مدتی نمایشگاه کتاب در محل نمایشگاه بین‌المللی سئول برگزار نشد چرا که این محل نه ظرفیت پذیرش مراجعه‌کنندگان و نه محل مناسبی برای پارکینگ‌ خودروها داشت و بالطبع مردم با مشکلاتی در حوزه ترافیکی روبرو می‌شدند و بنابراین چاره‌ای نبود تا نمایشگاهی ساخته شود که سرانجام با تلاش مضاعف، نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب ساخته شد.
وی ادامه داد: در آن مقطع توانستیم با همراهی مهندسین مشاور خارجی و داخلی، طراحی‌هایی را انجام بدهیم و درنهایت دو طرح در خصوص ساخت نمایشگاه شهر آفتاب به شورا ارائه شد که در نهایت یک تیمی متشکل از اساتید درخصوص احداث این نمایشگاه تشکیل شد و در نهایت طرحی انتخاب شد که نمایشگاه فعلی احداث شده است.
رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه نباید هیچ نمایشگاهی به‌ویژه نمایشگاه‌های پرازدحام و بزرگ در سطح شهر برگزار شود، تصریح کرد: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی مزاحمت‌هایی را برای مردم به وجود می‌آورد به طوری که ما شاهد قفل شدن شهر تهران می‌شویم و مردم آسیب و آزار می‌بینند.
چمران با تاکید بر اینکه باید نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب تکمیل شود، افزود: توصیه‌ای که به مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب داریم که هر چه سریع‌تر از ظرفیت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی استفاده کنند و این محل را توسعه بدهد تا شاهد برگزاری نمایشگاه‌های متعدد در شهر آفتاب باشیم.
وی همچنین پیشنهادی را به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه کرد و گفت: درخواست ما این است که به تدریج نمایشگاه‌های پرازدحام و بزرگ از سطح شهر به محل نمایشگاه شهر آفتاب منتقل شود و در این زمینه از هیئت دولت می‌خواهیم که به این موضوع توجه داشته باشد.
به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا