اجتماعی

شروع فرآیند برگزاری مجامع شرکت‌ها و شورای سالیانه سازمان‌ها به محض بستن حساب‌ها

ابراهیم باقی مدیر کل امور مجامع و حسابرسی شهرداری تهران با بیان اینکه با کاهش ۵ درصدی هزینه ها و افزایش ۲۰ درصدی درآمد ها شاهد سود آوری سازمان ها و شرکت های چی تابعه شهرداری خواهیم بود گفت: با اتمام بستن حساب ها فصل برگزاری مجامع و شورای سالیانه شرکت ها و سازمان ها آغاز خواهد شد.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل امور مجامع و حسابرسی شهرداری تهران ابراهیم باقی با اعلام این خبر گفت: به استناد ماده 24 آیین نامه مالی شهرداریها، دوره عملکرد بودجه ی هرسال تا 15 اردیبهشت ماه سال بعد خواهد بود و تعهداتی که تا آخر اسفند ماه هر سال تحقق یافته باشد تا خاتمه دوره ی عملکرد بودجه از محل اعتبار مربوط قابل پرداخت است.

وی ادامه داد: از سویی دیگر عملکرد هر مجموعه در صورت های مالی آن متبلور می گردد لذا در راستای ماده یاد شده و تکالیف مقرر هر ساله قبل از اتمام دوره مالی دستورالعمل بستن حسابها و راهنمای فنی آن توسط اداره کل امور مجامع و حسابرسی با حضور دست اندر کاران ذیمدخل تهیه، تدوین و ابلاغ می گردد.

ابراهیم باقی در ادامه افزود: با اتمام فرایند بستن حساب ها فرایند برگزاری مجامع و شورای سالیانه شرکت ها و سازمان ها به عنوان یکی از مهمترین تکالیف اداره کل امور مجامع و حسابرسی آغاز خواهد شد.

وی اظهار داشت: در این راستا اداره کل امور مجامع و حسابرسی اقدامات ذیل را در دستور کار قرار می دهد:
_معارفه و استقرار حسابرسان مستقل و منتخب شورای اسلامی شهر تهران جهت رسیدگی به صورتهای مالی سال ۱۴۰۱ سازمان ها و شرکت ها و ارایه گزارش به موقع
-بررسی بودجه سازمانها، شرکت ها و موسسات تابع شهراری تهران جهت برگزاری شورا و مجامع آنها.
-پیگیری و انجام مکاتبات با سازمانها، شرکتها و موسسات تابع شهرداری تهران در خصوص رعایت تباصر بودجه و دریافت گزارش انجام کار از آنها.
-ارسال دستورالعمل نحوه برگزاری شوراهای سازمانها و مجامع شرکت ها و موسسات.
– ارسال برنامه و دستورالعمل نحوه برگزاری پیش مجمع برای اولین بار در شهرداری تهران.
-هماهنگی با سازمانها و شرکتهای تابعه شهرداری تهران بمنظور برگزاری هرچه بهتر شوراها و مجامع.
_پیگیری و تاکید بر رفع تکالیف تعیین شده سال گذشته در سازمان ها و شرکت های تابعه.

مدیر کل امور مجامع و حسابرسی شهرداری تهران با اشاره به نقش برگزاری مجامع و شورای سالیانه شرکت ها و سازمان ها در انضباط مالی و شفافیت گفت: با برگزاری مجامع و شورای سالیانه شرکت ها و سازمان ها صاحبان سهام در شرکت ها و صاحبان سرمایه در سازمان ها از میزان تحقق اهداف تعیین شده آن شرکت یا سازمان مطلع می شوند. از طرفی برگزاری مجامع فارغ از ارزیابی مالی واحد ها توسط حسابرس و بازرس منتخب ، برابر گزارش فعالیت هیات مدیره یا مدیر عامل سبب خواهد شد آگاهی لازم از عملکرد آن واحد ارایه شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه صورتهای مالی توسط یک مرجع خارج از شهرداری تهران (موسسات حسابرسی) که عضو جامعه حسابداران رسمی ایران هستند مورد بررسی قرار می گیرد لذا این مهم کمک شایانی به انضباط مالی ، شفافیت و ارایه به موقع اطلاعات و انتشار آن در سامانه شفافیت به منظور ارایه به شهروندان خواهد شد.

باقی همچنین افزود:اداره کل امور مجامع و حسابرسی با حساسیت و ریزبینی مجامع و شورای سالیانه شرکت ها و سازمان ها را برگزار خواهد کرد و در این راه تمام تلاش خود را به کار خواهد بست تا انضباط مالی و شفافیت هر چه بیشتر در شهرداری تهران عینیت پیدا کند.

وی گفت:با توجه به وجود ظرفیت های بالای اقتصادی در شرکت ها و سازمان های وابسته از آنها جهت رسیدن از نقطه زیان به نقطه سود برنامه های مدون درخواست کرده ایم و با جدیدت در خصوص اجرایی شدن برنامه ها پیگیری خواهیم کرد.هدف گذاری انجام شده با در نظر گرفتن ماموریت های محوله، ایجاد تحول در سرویس دهی و خدمات رسانی به شهروندان,کاهش هزینه و افزایش درآمد و بهره وری در سازمان ها و شرکت ها خواهد بود.

باقی در پایان گفت: طی بررسی های انجام گرفته با تنها ۵ درصد کاهش در هزینه ها و ۲۰ درصد افزایش در درآمدها شاهد سودآوری در سازمانها و شرکت ها در سال ۱۴۰۲ خواهیم بود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا