اجتماعی

چرا کسی جلوی نابودی تنفس‌گاه‌های شهر را نمی‌گیرد

به گزارش ساختمان آنلاین:  ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران امروز در صحن شورا طی تذکری گفت: تذکر بنده در رابطه با رویه و اپیدمی قطع درختان در تهران است. در خبرها شنیدید و دیروز روزنامه همشهری صفحه مدیریت شهری را به این موضوع اختصاص داد. بار دیگر یکی از مراکز علمی و دانشگاهی کشور اقدام به قطع درختانی کرده است. عکس منتشر شده مایه تاسف بود زیرا درختانی با آن قطر که در گزارش ادعا شده بود خشک شده‍اند، اثری از خشک شدن ما در آن‌ها ندیدیم.
او ادامه داد: افراد حقیقی، سازندگان و کسانی که می خواهند یک برج بسازند و تعمدا درختی را خشک یا قطع می کنند علتش روشن است اما وقتی یک نهاد عمومی و علمی و دانشگاهی که نام مقدس یکی از معصومین را با خود دارد چنین کاری می‌کند غیر قابل قبول است. در گذشته هم این مرکز 11 درخت را قطع کرده و جریمه شده بود و یک ریال جریمه را پرداخت نکرده و دوباره بهانه آورده که درختان خشک بودند. در قانون به هیچ عنوان هیچ کس اجازه ندارد به هیچ دلیلی درختی را قطع کند. قطع و جا‌به‌جایی درختان فقط باید توسط شهرداری انجام گیرد، آن هم نه توسط شهرداری منطقه، بلکه توسط سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران و با مجوز کمیسیون ماده هفت آن هم در فصل مناسب؛ اما این موضوع رعایت نمی‌شود. مابقی مردم نیز جری می‌شوند وقتی می‌بینند در مرکز زلزله نگاری درخت قطع شد و درگیری هم پیش آمد اما مشخص نشد پرونده آن به کجا رسید.
این عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: در منطقه 17 در حاشیه خط آهن تهران_غرب یا تهران_جنوب درختان قطع شد و مردم اعتراض کردند و نهادهای عمومی و سمن‌ها فیلم فرستادند و پیگیری شد اما معلوم نشد نتیجه‌اش چه شد. در حاشیه امام زاده چیذر درخت قطع و جابه‌جا شد و مردم شبانه فیلم‌اش را گرفتند و در سایت‌ها و فضای مجازی منتشر شد اما معلوم نشد نتیجه آن چه شد. از این تذکر بنده بگذرد هیچ خبری نمی‌شود و مجددا حتما در روزها و هفته‌های آتی شاهد قطع درختان توسط نهادهای عمومی و سازمان های دولتی خواهیم بود.
امانی ادامه داد: در گزارش محله‌گردی هفته قبل خود از شما و شهرداری خواهش کردم یک ساز و کار جدید برای این موضوع طراحی کنند. برای مقابله با آلودگی هوا نمی‌توانیم کاری بکنیم و حداقل باید فضای سبز فعلی تهران را حفظ کنیم. اگر بتوانیم  اضافه می‌کنیم و امیدواریم شهرداری بتواند بوستان‌هایی که قول داده را در برنامه امسال و سال آینده افتتاح کند؛ ولی اگر نمی‌توانیم این کار را کنیم حداقل از درختان موجود درست حفاظت کنیم و اجازه ندهیم قطع شوند. از همه همکاران در شورای اسلامی شهر و شهرداری می‌خواهم به این موضوع توجه کنند.
او تاکید کرد: گزارش همشهری را که خواندم اینطور برداشت می‌شد که انگار از این کار دفاع می‌کردند. ما باید معترض بوده و معتقدم در این حوزه باید سوءظن داشته باشیم مگر این که عکس آن ثابت شود. علی رغم این که ائمه به ما توصیه کردند که به همه مومنین حسن ظن داشته باشید مگر عکس آن ثابت شود، در مورد نگهداری و یا خشک یا قطع کردن درختان وقتی گزارشی می‌آید بایستی اصل را بر این بگذاریم که خلاف قانون است، مجوز نگرفتند و در فصل مناسب نبوده مگر این که خلافش ثابت شود. توقع داشتم به این موضوع واکنشی نشان داده شود و یک تذکر جدی داده شود تا مانع این اپیدمی در شهر تهران شود.
به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا