اجتماعی

صدور مجوز جهت مشارکت شهرداری تهران در برگزاری مراسم اربعین سال ۱۴۰۱

به گزارش ساختمان آنلاین:  نرگس معدنی پور رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در هشتاد و پنجمین جلسه این شورا در جریان بررسی لايحه شهردار تهران در خصوص «مجوز هزينه  كرد شهرداری تهران برای مشاركت در برگزاری مراسم اربعين حسينی (ع) در سال 1401» اظهار داشت: در کمیسیون مشترک برنامه و بودجه و فرهنگی و اجتماعی در خصوص این لایحه بررسی لازم صورت گرفت.
وی ادامه داد: با عنایت به بند دهم ماده 55 قانون شهرداری، مصوب 1334 و نظر به اقدامات ارزنده و برنامه های شهرداری تهران در سنوات گذشته در خصوص برگزاری مراسم اربعین حسینی (ع) و انتظارات و مطالبات شهروندان تهرانی و زائرین محترم حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در مشارکت و برگزاری هرچه باشکوه تر مراسم اربعین در سال جاری و تقسیم کار ملی صورت گرفته در این خصوص،
 به شهرداری تهران اجازه داده می شود به منظور تامین خدمات مطلوب، مناسب و فراهم نمودن امکانات و تجهیزات ضروری، رفاهی، بهداشتی و همچنین کمک به ایجاد پایگاه های مورد نیاز برای زائران ایرانی عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی(ع) و نیز اجرای برنامه های فرهنگی متناسب با اربعین حسینی (ع) ضمن جذب کمک های مردمی و خیرین، از محل ردیف اعتبار پیش بینی شده با عنوان کمک به اجرای برنامه های آیین عاشورایی و اربعین حسینی (ع) و ردیف مشخص شده با عنوان اعتبار پیش بینی نشده هزینه ای در اختیار شهردار تهران در کلیه ماموریت ها و برنامه ها، در بودجه مصوب 1401 شهرداری تهران حداکثر تا سقف مبلغ 300 میلیارد ریال هزینه کند.
معدنی پور بیان داشت: شهرداری می بایست گزارش عملکرد در این خصوص را در تفریغ بودجه 1401 منظور و به شورای اسلامی شهر تهران ارائه نماید.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: دو تبصره در این زمینه اضافه شده است. در تبصره اول انتخاب دو نفر به عنوان ناظر شورای شهر در ستاد اربعین حسینی (ع) یک نفر از کمیسیون بودجه و یکی از فرهنگی اجتماعی و در تبصره دوم شهرداری تهران موظف است گزارش عملکرد این مصوبه را پس از اجرای مراسم اربعین حسینی (ع) حداکثر ظرف مدت یک ماه به شورا ارائه کند.
در ادامه بررسی لایحه طبق نظر اعضای شورا، در تبصره اول ۲ نفر ناظر از ‌کمیسیون‌های فرهنگی اجتماعی وسلامت و محیط زیست انتخاب شدند و در تبصره دوم نیز دو ماه به شهرداری تهران فرصت ارائه گزارش داده شد.
به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا