اجتماعی

جلوگیری از تخلفات ساختمانی سازوکار قوی‌تری می‌خواهد

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران در جریان برگزاری نودو هشتمین جلسه شورا طی تذکری گفت: دیروز برخی از مسئولین استان با ما تماس گرفتند و گفتند در منطقه 19 هستیم و چرا شورا و شهرداری در رابطه با موضوع ساخت و ساز غیرمجاز در این منطقه کار جدی و تعیین‌کننده ای انجام نداده است؟ توقع دوستان این بود قبل از این که استانداری و فرمانداری وارد این موضوع شوند،  شهرداری تهران ورود کند و مانع ساخت و سازهای غیر قانونی شود. بنده توضیحاتی خدمتشان دادم و گفتم شهردار منطقه جدیدا به آنجا آمده و با توجه به این که در حوزه شهرسازی صاحب نظرند و از پیشکسوتان حوزه شهرسازی شهرداری تهران هستند حتما برنامه خواهد داشت و مانع این کار می‌شود.
او ادامه داد: نظر آنان این بود که شهرداری منطقه به تنهایی توان برخورد با این موضوع را ندارد و جریانات اخیر باعث شده عده‌ای در پناه و تحت تاثیر توجه نهادهای نظارتی به آن موضوع، اندکی نظارتشان در این حوزه کمتر گردد. روز جمعه از منطقه 19 تماس داشتیم و مردم به ما آدرس دادند که پشت فلان مجموعه در روز جمعه در حال ساخت و ساز هستند و همان موقع به آقای فرهادی اطلاع دادم و گفتند در جریان بوده و در حال پیگیری هستیم. به نظر می‌آید باید یک ساز و کار قوی‌تری در شهرداری تهران برای این موضوع طراحی شود و خیلی خوب بود قبل از این که فرماندار تهران یا معاونین استانداری به آنجا بروند،  شهردار تهران و معاونان‌شان حضور پیدا می‌کردند و این سیگنال و علامت را به جامعه می دادند که هوشیار و در جریانند و پای کار هستند و مانع این کار می‌شوند تا نیازی نباشد که شورای تامین شهرستان بخواهد برای این موضوع تصمیم‌گیری کند. خواهش من این است که هم کمیسیون شهرسازی و هم شهردار تهران و معاونان‌ که در این زمینه مسئولیت دارند قدری بیشتر در این زمینه جدیت به خرج دهند.
چرا دسترسی اعضای شورا به سیستم‌های شهرداری برقرار نمی‌شود؟
امانی با بیان اینکه یکی از وظایف شورای اسلامی شهر در همه شهرهای کشور برابر قانون نظارت است و این نظارت نیاز به ابزار دارد، اضافه کرد: در شهرداری تهران از دوره‌های قبل سیستم‌هایی وجود دارد که این سیستم‌ها دسترسی مدیران شهری و اعضای شورا را به آنچه که در شهرداری اتفاق می‌افتد تسهیل می‌کند. اگر اعضای شورای اسلامی شهر تهران به این سیستم‌ها دسترسی داشته باشند هم کارشان راحت‌تر می شود و هم نیازشان به نیروی انسانی و هم نیازشان به تردد در سطح شهر کمتر می‌گردد. از روز اولی که در شورا مستقر شدیم کتبا و شفاها از شهرداری تهران خواهش کردیم امکان دسترسی ما به این سیستم‌ها را فراهم سازند.
او گفت: مدتی گفتند مشکل سیستمی هست و بعد از آن مسئله حک سیستم‌های شهرداری پیش آمد و امروز که بیش از یک سال و اندی از دوره این شورا می‌گذرد ما هنوز به عنوان کمیته تشکیلات و منابع انسانی شورای اسلامی شهر تهران نتوانستیم به این سیستم‌ها که خودمان آنها را ایجاد کردیم دسترسی پیدا کنیم. بنده زمانی معاون منابع انسانی و معاون برنامه‌ریزی شهرداری بودم. ما در اداره کل تشکیلات که در حال حاضر مرکز تحول و نوسازی اداره شهر شده، سیستم‌های زیادی داریم. در اداره کل سرمایه انسانی شهرداری تهران سیستم داریم و می‌توانیم از کیفیت نیروی انسانی، ترکیب نیروی انسانی و تعداد نیروی انسانی به تفکیک منطقه، به تفکیک معاونت و ستاد گزارش بگیریم. آن زمان گزارش‌هایی که نیاز بود را می گرفتیم.
رییس کمیته تشکیلات و منابع انسانی شورای شهر تهران ادامه داد: اشکالی ندارد که این دسترسی را به ما بدهند. اینها اطلاعاتی است که بر اساس قانون بایستی همه مردم به آن دسترسی داشته باشند، نه فقط اعضای شورای شهر؛ اما متاسفانه ما در حال حاضر دسترسی نداریم و ناچاریم برای کوچک‌ترین اطلاعات مرتبا با شهرداری مکاتبه کنیم و به شکل کاغذی بعد از مدت‌ها به دستمان می‌رسد و این نظارت ما را مختل کرده است. تا امروز این تذکر را نداده بودم اما در حال حاضر ناچارم؛ چون اخیرا گفتند موضوع حل شده و یک کد به ما دادند و وارد شدیم و دیدیم فقط می‌توانیم اطلاعات یک فرد را ببینیم؛ یعنی کد پرسنلی یک کارمند شهرداری را بدهیم و اطلاعاتش را ببینیم که این اصلا نیاز ما نیست.  ما گزارش‌های مدیریتی برای نظارت بر عملکرد حوزه برنامه ریزی و نیروی انسانی شهرداری تهران نیاز داریم و این فقط از طریق دسترسی به سیستم‌ها امکان پذیر است و لذا خواهشم این است که این دسترسی را برای ما فراهم کنند.
به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا