اجتماعی

ضرورت تکریم نام شهدا در معابر تهران/ لزوم شفاف‌سازی سرنوشت جرایم کمیسیون تشخیص باغات

به گزارش ساختمان آنلاین:  مهدی اقراریان ضمن تبریک روز خبرنگار و آرزوی قبولی طاعات و عبادات و عزاداری ها طی تذکری به موضوع جرائم خشک شدن درختان  پرداخت.
او در این خصوص تشریح کرد: گزارشاتی وصول شده که نشان می دهد جریمه قطع درختان که کاشت دوباره درخت بوده است، عملی نیست، چراکه روابطی شکل گرفته است که این جریمه را از گردن خاطی برمی دارد.
وی ضمن تقدیر و تشکر از کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران و زحمات آنان در این دوره با اشاره به گزارش هایی مبنی بر وجود تخلفاتی در حوزه جرایم کمیسیون تشخیص باغات گفت: بعد از این که کمیسیون مطروحه به طور مثال جریمه ای  مصوب میکند که تعدادی اصله درخت‌ در اختیار شهرداری به عنوان جریمه قرار بگیرد تا کاشته شود، در مواردی  این درختان در اختیار قرار نمی گیرد و بعضا سوء رفتاری های شکل می‌گیرد و حتی ممکن است صورت جلسه های صوری تهیه شود.
رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورا پیشنهاد کرد: لازم است که درختان شناسنامه دار شوند تا مشخص شود که چه تعداد درخت توسط چه کسی در کجا کاشته شده و سرنوشت این درختان چه شده است تا موضوع درخت کاری در تهران کمی ضابطه مند تر از گذشته دنبال شود
وی در آخرگفت: پیشنهاد مشخصم اطلاع رسانی عمومی در خصوص وضعیت درختان تهران و سرنوشت جرایم کمیسیون تشخیص باغات توسط شهرداری تهران است
ضرورت تکریم نام شهدا در معابر تهران
اقراریان همچنین طی پیشنهادی درخصوص نام شهدا و نام گذاری کوچه هایی به نام شهدا نیز گفت: مقام معظم رهبری در یک پیام در روز پنجم هفته دفاع مقدس در پی جریانی که تلاش می کرد که نام شهدا و کلمه شهید را از اسامی کوچه های تهران پاک کند، فرمودند: “یاد و نام شهیدان مایه سربلندی ملت و نشانه راه به سوی پیروزی است. فداکاری شجاعانه آنان است که عظمت ملت ها و عمق مبانی فرهنگی و تمدنی آنها را به اثبات می رساند. لذا همه وظیفه داریم این نام‌ های نورانی را تکریم کنیم.”
او با ذکر سخنان مقام معظم رهبری افزود: ما وظیفه نداریم که فقط اسم کوچه هایمان را به نام شهدا بگذاریم، بلکه وظیفه داریم نام شهدا را تکریم کنیم. تکریم کردن معنا و مفهوم مشخصی دارد. اینگونه نیست که یک کوچه را به نام شهید گذاشتیم بعد رنگش رفت و خراب شد آن را رها کنیم و بعد نام خود را بگذاریم شهرداری انقلابی و حزب‌الهی. لذا همه وظیفه داریم نام های نورانی شهیدان را تکریم کنیم و عظمت جایگاه آنان را در یادها ماندگار سازیم و افتخاریست برای کوی ها و برزن ها که نام شهید و عنوان شهادت بر فراز آن ها بدرخشد.
رئیس کمیته نظارت و حقوقی ادامه داد: ما افتخار می‌کنیم به جنوب شهر، به مناطقی که در هر کوچه اش یک یا دو شهید و بعضا چهار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کردند و امروز این مناطق از تهران هستند که بیشترین معضلات را دارند و یک سال از عمر شورای ششم گذشت و یکسال از عمر دولت فعلی گذشت اما آیا این سوال را از خود بپرسیم که امروز مسئله محرومین، مسئله مستضعفین، مسئله طبقه گرفتار جامعه جزو اولویت‌های ما قرار دارد؟ اگر که پاسخ آن آری است که مرحبا و اگر پاسخ آری نیست باید فکری به حال خودمان بکنیم.
او در ادامه گفت: امیدوارم که این بار صدای ما شنیده شود و شهرداری تهران برای این تابلو هایی که در یک مقطعی بسیج شهرداری در سر هر کوی و برزنی اطلاعات حداقلی از نام شهید گذاشته بود، مجددا تقویت شده و شاهد تکرار آن باشیم.
این عضو شورا در این خصوص پیشنهاد کرد: سازمان زیباسازی شهرداری یا بسیج شهرداری مثل سابق به این موضوع ورود کنند و با کمک یا همکاری بنیاد شهید، در هر کوچه ای که به نام یک شهید است، تصاویری روی تابلو های جدید با *کیو آر کد تهیه شود تا وقتی افراد مراجعه می کنند بتوانند اطلاعاتی از این شهید به همراه دست نوشته یا وصیت نامه ای از ایشان و حتی اگر فیلمی از این شهید باقی مانده، به دست آورد.
به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا