اجتماعی

معدنی پور: کاهش آسیب‌های اجتماعی از طریق مدیریت فرهنگی هنری در بوستان‌ها

به گزارش ساختمان آنلاین:  نرگس معدنی پور رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران به منظور بررسی وضعیت فرهنگسرای ولاء واقع در منطقه 20 شهرداری تهران در این مجموعه حاضر و نشست مشترکی را با مدیران آن برگزار کرد.
وی پس از استماع گزارش اقدامات مدیر فرهنگی و هنری منطقه ۲۰ و رئیس فرهنگسرای ولا با بیان اینکه در طول ادوار گذشته ساختار سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران تحولاتی را به خود دیده، گفت: یکی از پیش نیازهای موفقیت در حوزه فرهنگی، هنری و اجتماعی، برنامه ریزی دقیق و مدون است که اگر به درستی صورت نگیرد، در حوزه اجرا هم موفقیتی حاصل نخواهد شد.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران بیان داشت: یکی از ویژگیهای سازمان فرهنگی و هنری، نیروی انسانی متخصص  آن است که هم در حوزه برنامه ریزی و هم در حوزه اجرا نقش آفرینی موثری دارد.
معدنی پور برنامه ریزی پایین به بالا در سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران را از دیگر نقاط قوت این سازمان دانست و گفت: برنامه ها با توجه به نیاز هر محله در خانه فرهنگ نوشته می شوند و در منطقه مورد بررسی و نهایتا در اختیار سازمان قرار می گیرند. باید توجه داشت که برنامه های اجرا شده در سازمان با تکیه بر نیازهای محلات تعریف و اجرا می شود که این موضوع ضریب تاثیرگذاری فعالیت های سازمان را چندین برابر می کند.
این عضو شورای اسلامی شهر تهران نیروهای سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران را کارشناسانی کارآزموده دانست که توانایی اجرای ماموریت های سازمان را دارند.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در ادامه به چالش های پیش روی فرهنگسرای ولاء اشاره کرد و گفت: آسیب های اجتماعی متاسفانه در بسیاری از بوستان های شهر دیده می شود که برای برون رفت از این چالش ها وجود مراکز فرهنگی و هنری همچون فرهنگسرای ولاء که در پارک قرار دارد کمک بسیاری خواهد داشت.
وی تاکید کرد: حضور خانواده ها در فضاهای عمومی همچون پارک ها  از بروز و ظهور بسیاری از مسائل و آسیب های اجتماعی می کاهد.
وجود مراکز فرهنگی، هنری و اجتماعی در پارک ها و طراحی و اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و هنری باعث حضور خانواده ها گردیده و تا حدود زیادی منجر به پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی می گردد.
وی در پایان بیان داشت: انجام کار فرهنگی و اجتماعی در واقع سرمایه گذاری در جامعه است و توجه به آن، زمینه رشد و توسعه جامعه را فراهم کرده و  تعالی و بالندگی آن را به همراه خواهد داشت.
5/5 - (1 امتیاز)

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا