مجلس و ارگان هامجله خبری

سکونت 1.5 میلیون نفر در بافت‌های فرسوده

به گزارش ساختمان آنلاین:  ابوالقاسم سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان این‌که از این میزان چهار هزار و ۵۰۰ هکتار از عمده بافت‌های ناکارآمد در شهر تبریز قرار دارد، اظهار کرد: در آذربایجان شرقی، ۳۵۶۴ هکتار سکونتگاه غیررسمی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان‌شرقی، ۶۳ شهر و شهرستان دارد، اظهار کرد: ۴۸ محله هدف در ۹ شهر استان در سال‌های ۹۶ و ۹۷ در اولویت ساماندهی قرار گرفته و تا سال ۱۴۰۰ نیز سالانه ۱۰ محله به این تعداد اضافه می‌شود.

وی یادآور شد: یکی از پروژه‌های مهم بازآفرینی شهری، احداث شهرک جوانان با ۴۵۰۰ واحد مسکونی و با مساحت حدود ۱۳۰ هکتار (ناخالص)در شهر تبریز است که بعد از کسر مساحت مربوط به پهنه و حریم گسل شمال تبریز، عوارض توپوگرافی، مسیل رودخانه، برای حدود ۶۱ هکتار آن بارگذاری کاربری مسکونی با خدمات مربوطه انجام می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان افزود: پروژه دو هزار واحدی شهرک طلائیه با همکاری سازمان همیاری شهرداری تبریز با مساحت حدود ۱۳ هکتار در مرحله آماده‌سازی است که در جوار بافت حاشیه‌نشین منطقه قراردارد.

به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان، وی ادامه داد: پروژه احداث ۴۸۰ واحد مسکونی اسدگولی با همکاری شهرداری تبریز با مساحت حدود ۱.۶ هکتار نیز یکی از نمونه‌های در جاسازی برای ساماندهی بافت موجود حاشیه‌نشین منطقه بوده که اسکلت دو بلوک آن به اتمام رسیده است.

وی گفت: اجرای پروژه ۴۵۰ واحدی یوسف‌آباد، پروژه ۳۰۰ واحدی انتهای طالقانی، پروژه هزار و ۶۰۰ واحدی اراضی کرکج با مساحت حدود هشت هکتار، پروژه ۶۰۰ واحدی نگین اندیشه با مساحتی حدود دو هکتار و پروژه ۶۰۰ واحدی آیمان از دیگر پروژه‌های ساخت مسکن استان است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا