اخبار ساختمان آنلاینراه و شهرسازیمجله خبری

لایحه احیای برج باغ‌ها هر چه سریع تر متوقف شود

جامعه مهندسان مشاور ایران با صدور بیانیه ای مخالفت خود را با احیای برج ها باغ ها عنوان کرد.

به گزارش ساختمان آنلاین، متن این بیانیه به شرح ذیل است:

اخبار غیررسمی حکایت از آن دارد که تصویب لایحه‌ای با مضمون احیای مجوز برج باغ‌ها در شهر تهران قریب الوقوع است و اگر چنین امری محقق شود باغ‌های تهران را به کارگاه سنگ و آهن و سیمان و جولانگاه سوداگران املاک تبدیل می‌نماید.

به گزارش پایگاه خبری ساختمان آنلاین ، در کلانشهر تهران یکی از مهم‌ترین چالش‌هایی که در سال‌های اخیر واکنش شهروندان و حساسیت فعالین شهری و زیست محیطی را برانگیخته مساله ساخت و ساز در باغ‌های ارزشمند درون شهری بوده است.

در کمال تاسف در سال ۱۳۸۲ و در دوره شورای دوم شهر تهران مصوبه‌ای مجعول موسوم به برج باغ در برابر نگاه‌های حیران و نگران شهروندان کلید خورد و آفتی ۱۳ساله را به جان معدود باغ‌های شهر و به عبارتی ریه‌های تنفسی محتضر تهران انداخت. اما در سال ۱۳۹۶ با مصوبه شورای پنجم، آن تصمیم ویرانگر لغو شد و درختان باقی مانده باغ‌های تهران تا حدی روی ثبات و آرامش به خود دیدند.

امروز اما با نهایت تأسف شهرداری و شورای ششم شهر تهران بار دیگر مصمم شده اند تا با تصویب لایحه‌ای تحت عنوان “احیای برج باغ ها” صدور مجوز ساخت و ساز در باغ‌های تهران را همچون تمامی آن سیزده سال مجاز بشمارند. تفکر مخرب برج باغ که در شورای دوم پایتخت تخریب باغ‌های تهران و به عبارتی معدود ریه های شهر تهران را رقم زد، امروز با هدف کسب درآمدهای نجومی مصمم به احیای این آفت و دمیدن جانی تازه به این پدیده  شوم است.

اخبار غیررسمی حکایت از آن دارد که تصویب لایحه‌ای با مضمون احیای مجوز برج باغ‌ها در شهر تهران قریب الوقوع است و اگر چنین امری محقق شود باغ‌های تهران را به کارگاه سنگ و آهن و سیمان و جولانگاه سوداگران املاک تبدیل می‌نماید.

نتیجه نامبارک این تصمیم نابخردانه، وارد کردن دوباره برج باغ‌ها به جریان اقتصاد ساخت و ساز خواهد بود که مخدوش شدن ارزش‌های زیست محیطی و معیارهای اکولوژیک شهر را در پی داشته و باعث تنزل کیفیت فضای زیستی شهروندان خواهد شد.

جامعه مهندسان مشاور ایران از فعالین حوزه‌های مختلف شهری و کارشناسان متعهدی که با اظهار نظرات انتقادی خود، فضایی جهت کنش گری برای جلوگیری از احیای برج باغ‌ها ایجاد کرده اند قدردانی نموده و مخالفت صریح خود را با این پدیده مخرب و نامبارک اعلام می‌کند و خواستار توقف هرچه سریع‌تر لایحه احیای برج باغ است.

 

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا