راه و شهرسازیمجله خبری

جولان ساخت و سازهای غیرمجاز در مهریز

به گزارش ساختمان آنلاین:   سیدرضا محسن‌الحسینی به مناسبت روز مهندس (پنجم اسفند) در گفت و گو با خبرنگاران شهرستان افزود: در سال‌های اخیر به خصوص امسال برخی برخی افراد سودجو بدون توجه به رعایت مقررات با تخریب باغ ها نسبت به ساخت و ساز واحد مسکونی اقدام کردند.

وی با اشاره به اینکه این افراد بعد از خرید باغ های حوزه شهری را بدون توجه به مقررات شهرداری و نظام مهندسی اقدام به ساخت منزل یا مغازه می‌کنند، ادامه داد: اگر این روند به خصوص در حوزه شهری و بافت تاریخی ادامه پیدا کند دیگر هیچ اثری از باغ های سرسبز منطقه وجود ندارد.

این مسوول اظهار کرد: در این خصوص به خاطر اهمیت موضوع بارها به عنوان مطالبه جدی شهروندان به مسوولان امر مبنی بر افزایش نظارت‌ها در جلوگیری از تخریب بیشتر باغ ها برای ساخت و سازهای غیرمجاز تذکر داده شد که به نظرم عزم راسخی در این ارتباط دیده نمی‌شود.

محسن‌الحسینی با بیان اینکه طبق مقررات شهرداری و نظام مهندسی و برای حفظ باغ ها هرگونه ساخت و ساز ممنوع و طبق قانون باید با متخلفان برخورد شود، که این موضوع در مهریز اینگونه نیست و اگر این روند ادامه یابد دیگر اثری از باغ شهر مهریز وجود ندارد.

مدیر نظام مهندسی مهریز بیان کرد: برخی افراد سوجود به بهانه‌های مختلف باغ های بهترین مکان‌های حوزه شهر را خریداری و سپس به مرور نسبت به تغییر کاربری آنها اقدام می‌کنند و شهرداری در پایان تنها مبلغی به عنوان جریمه از آنها اخذ می کند که این رویه اصلا بازدارنده نیست.

محسن‌الحسینی یادآور شد: تنها راه علاج این مساله مهم توجه به مقررات و جلوگیری از تغییر کاربری باغ ها با افزایش و ارتقای نظارت‌ها، همکاری مردم و پیگیری مسوولان امر و رعایت مقررات نظام مهندسی است، امیدواریم بیش از این شاهد نابودی باغ ها و اراضی مزروعی منطقه نباشیم.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون ۵۰۰ مهندس در رشته‌های مختلف نظام مهندسی در این شهرستان فعالیت دارند، گفت: از این تعداد ۳۶ نفر آنها موفق به کسب پروانه کار شدند که با نظارت این سازمان به ارایه خدمات به مردم مشغول هستند.

سازمان نظام مهندسی مهریز فعالیت خود را از سال ۱۳۸۴ در مهریز آغاز کرده است.

در استان یزد هفت هزار مهندس در هفت رشته فعالیت دارند که از این تعداد ۲ هزار و ۶۵۰ نفر پروانه کار دارند که از این تعداد هزار و ۱۷۰ نفر آنها خانم هستند.

پنجم اسفند ماه مصادف با زاد روز دانشمند بزرگ ایرانی، خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندس است.

جمعیت استان یزد حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر است که ۸۷ درصد در ۲۴ شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها و مناطق عشایری زندگی می کنند.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا