مجله خبریبورس و بازار

هدفگذاری مسکن در آینده نزدیک به نتیجه می‌رسد؟

در حالی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس بر رفع مشکلات بخش مسکن با رویکردهای وزارت راه تاکید دارد که جزئیات ساخت حدود ۲ میلیون واحد نهضت ملی مسکن مشخص نیست.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از تسنیم، علی زنجانی‌حسنلویی اظهار کرد: با رویکردهای جدید وزارت راه و شهرسازی در تسهیل‌گری بخش مسکن با واگذاری زمین و ایجاد مشوق برای سرمایه گذاران برای نوسازی بافت فرسوده و تولید مسکن مشکلات گذشته در حال رفع شدن است.

وی با تاکید بر اینکه هنوز فاصله معناداری بین قدرت خرید مردم و قیمت مسکن در کشور وجود دارد، افزود: به نظر می‌رسد در آینده نزدیک هدف‌گذاری‌های جدیدی که در دولت سیزدهم در بخش مسکن انجام شده به‌نتیجه مثبتی منجر شود که اثرات آن را مردم نیز شاهد خواهند بود.

وی گفت: این یک واقعیت است که مردم از لحاظ تامین مسکن هم در ساخت و ساز و تامین آورده و پرداخت تسهیلات و همچنین در بخش رهن و اجاره مشکلاتی دارند که ضرورت دارد تا مشکلات و موانعی که بر سر راه تولید مسکن وجود دارد با کاهش بروکراسی اداری برطرف و تولید مسکن تسریع شود.

در حالی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس به نتیجه رسیدن هدف‌گذاری دولت سیزدهم در بخش مسکن در آینده نزدیک امیدوار است که جزئیات ساخت حدود 2 میلیون واحد نهضت ملی مسکن ادعایی وزارت راه و شهرسازی مشخص نیست.

معاونت امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی به‌عنوان متولی در خصوص نهضت ملی مسکن کلیات را بیان کرده و تاکنون از اعلام جزئیات و مراحل ساخت این واحدها خودداری کرده است. از سوی دیگر باید به این نکته اشاره شود که طی یکسال منتهی به آذرماه امسال قیمت متوسط مسکن در تهران در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته بیش از 54 درصد افزایش یافته است. در مقابل نیز اقدامی برای افزایش قدرت خرید مردم برای ورود به بازار مسکن صورت نگرفته است.

با این تفاسیر باید دید هدف‌گذاری دولت سیزدهم در بخش مسکن که سیستم بانکی خیلی با آن همراه نبوده در آینده نزدیک به نتیجه می‌رسد یا خیر؟

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا