راه و شهرسازیمجله خبری

تعبیر و تفسیر شهرداری تهران از توسعه حمل و نقل محور (TOD) اشتباه است

به گزارش ساختمان آنلاین،  سید جعفر تشکری هاشمی از زیست‌پذیری به عنوان مهم‌ترین شاخصی که می‌توان برای توسعه شهر در نظر گرفت، نام برد و افزود: زیست پذیری یک شهر به این معناست که آن شهر تا چه اندازه کشش و ظرفیت جمعیت‌پذیری، منابع آب، دفع فاضلاب و امکان حرکت خودروها را داراست.
وی با اعلام اینکه ما نمی‌توانیم ظرفیت‌های محدود شهر را به بهانه‌های مختلف توسعه داده و تحت هر عنوان، فشار بر منابع موجود و میزان تراکم و استفاده از این منابع در شهر را افزایش داده و از استانداردهای پیش‌بینی شده بالاتر ببریم، تأکید کرد: اگر با پدیده‌هایی مانند آلودگی هوا و ترافیک مواجه هستیم و مردم با مسائل و مشکلاتی متعدد و متنوعی در زندگی شهری خود روبه‌رو هستند، برای این است که ظرفیت‌های زیست‌پذیری شهر را احصاء نکرده‌ و مورد توجه قرار نداده‌ایم و همین بی‌توجهی به نقطه آسیب‌پذیری ما تبدیل خواهد شد.
*عرضه هر اندازه بیشتر شود، تقاضا نیز چند برابر بیشتر می‌شود*
تشکری هاشمی با اشاره به اینکه در طرح‌های توسعه شهر، «روانی ترافیک» را نمی‌توان به تنهایی به عنوان یک اصل مطرح شده در نظر گرفت، اظهار کرد: امروز دنیا به این نتیجه رسیده است که هر اندازه عرضه بیشتر شود، تقاضا نیز چند برابر بیشتر خواهد شد و لذا نمی‌توانیم صرفاً با اختصاص امکانات برای افزایش عرضه، تقاضا را مدیریت کنیم.
وی با بیان اینکه امروز به این نتیجه رسیده‌ایم که کاری کنیم تا مردم سفرهای حداقلی داشته باشند و همان سفرها را نیز با حمل و نقل عمومی انجام دهند، تصریح کرد: بنابراین، بهتر است از اصطلاح «روانی ترافیک» استفاده نشود چرا که عملاً چنین امکانی فراهم نخواهد شد.
رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر با اعلام اینکه تعبیر و تفسیر اشتباه شهرداری تهران از توسعه حمل و نقل محور (TOD)، باعث ایجاد نگرانی برای کارشناسان و مردم شده است، تأکید کرد: TOD تعریف ساده‌ای دارد و به معنای دسترسی آسان مردم به خدمات مورد نیاز در فضای پیمایش حداقلی در شهر است و نباید فراموش کنیم که وظیفه مدیریت شهری، این است که کیفیت زندگی مردم را در شهر ارتقاء دهد.
به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا