اخبار ساختمان آنلایندیدگاهصنایع ساختمانیمجله خبری

لزوم توجه جدی کارگروه‌های مسکن به صنعتی‌سازی ساختمان

عضو کمیسیون صنایع مجلس با تاکید بر اینکه موفقیت طرح نهضت ملی مسکن در گرو بکارگیری شیوه های نوین ساخت است گفت: در ساخت مسکن باید از شرکتهای دانش بنیان و صنعتی سازی ساختمان بهره بگیریم.

آقای رضا تقی پور ضمن بیان مطلب فوق در گفتگو با خبرنگار پارلمانی پایگاه خبری ساختمان آنلاین اظهار داشت: قطعا برای ارتقای بهره وری، کاهش هزینه های ساخت، استاندارد سازی و صرفه جویی انرژی در فرآیند تولید ساختمان، نیاز است که شیو های ساخت را به صورت صنعتی انجام دهیم.

وی اظهار داشت: با استاندارد سازی بسیاری از قطعات تولید مسکن می توانیم به سمت صنعتی سازی گام برداریم، ضمن اینکه بکارگیری روشهای صنعتی و عبور از شیوه های سنتی و دستی سبب تحول شگرفی در تولید مسکن خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه اجرای قانون جهش تولید مسکن و ساخت مسکن در تیراژ انبوه در گرو بکارگیری روشهای صنعتی است خاطرنشان ساخت: لازم است که در آینده ساختمانهای ما هوشمند شوند و باید از این مرحله گذر کنیم.

تقی پور در عین حال اذعان داشت: صنعت ساختمان از صنایع پیشران کشور است و تحول در شیوه های تولید مسکن و نیز رونق این صنعت، نقش بسیار کلیدی در ایجاد بسترهای اشتغالزایی دارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر اینکه مجلس در خصوص ایجاد بسترهای قانونی صنعتی سازی دغدغه مند و پیگیر است تاکید کرد: برای تحقق شعار تولید سالیانه یک میلیون واحد مسکونی در سال، ناگزیر هستیم که با شیوه های صنعتی اقدام به تولید مسکن کنیم.

وی همچنین در خصوص موضوع تامین مالی طرح نهضت ملی مسکن خاطر نشان ساخت: با توجه به اینکه تامین مالی ،یکی از مولفه های مهم اجرای قانون جهش تولید مسکن است،باید از الگوها و مکانیزمهای نوین مالی، جهت تامین منابع مالی این طرح بهره بگیریم.

وی در پایان اذعان داشت: همچنان که بنده در مراسم افتتاحیه نمایشگاه ساختمان تاکید کردم ،لازم است که کارگروه های مسکن در دولت و مجلس به مساله صنعتی سازی ساختمان توجه جدی داشته باشند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا