مجله خبریراه و شهرسازی

افزایش اعتبارات بانک‌های دولتی روند ساخت مسکن را تقویت میکند

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: میزان اعتبارات بانک‌های متخلف در پرداخت تسهیلات ساخت مسکن باید کاهش یابد و به اعتبارات بانک‌های دولتی اضافه شود.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، ارسلان مالکی معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: از سال های گذشته همواره با مشکل پرداخت تسهیلات ساخت مسکن روبه‌رو بوده ایم این در حالی است که تمامی اراضی مورد نیاز برای احداث پروژه های نهضت ملی مسکن  تامین شده است‌ اما در حال حاضر مشکل اصلی تأمین آورده و تامین منابع مالی است.

به گفته وی،  با وجود آنکه اراضی تامین شده اما بانک ها باید ۲۰ درصد از تسهیلات خود را به بخش مسکن اختصاص دهند اما بسیاری از بانک‌ها از این قانون  تبعیت نکرده و هنوز هم شاهد کم کاری بانک‌ها در این بخش هستیم.

او اظهار کرد: باید طبق برنامه هفتم از اعتبارات بانک های متخلف در این بخش کاسته شود و به قدرت بانک های دولتی از جمله مسکن ، ملی و سپه که طبق آمارها همکاری خوبی داشته اند افزوده شود.

او گفت: کاهش قدرت اعتبار دهی بانک ها در این حوزه کمک بسیار موثری بر اجرای و تقویت تولید واحدهای مسکونی کمک می کند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا