مجلس و ارگان هامجله خبری

قیمت مسکن در اراک افسار گسیخته است

به گزارش ساختمان آنلاین: ایرج رضایی در ادامه گفت: اراک از لحاظ مسکن، جز سه شهر گران کشور به شمار می‌رود، و قیمت مسکن در برخی مناطق این شهر به متری ۳۰ میلیون تومان رسیده و هیچکس هم برای کنترل و مهار این گرانی غیرمنطقی اقدام نمی‌کند.

وی افزود: مدیران شهرداری باید برآورد کارشناسی دقیقی در خصوص گران بودن مسکن در شهر اراک تهیه و به شورا ارائه دهند تا علت گرانی مسکن بررسی کارشناسی شود.

رضایی معتقد است، علاوه بر عوامل دیگر گرانی مسکن در اراک، اصلی ترین دلیل گرانی مسکن بسته نگهداشتن رشد و توسعه اراک است. مدیران دولتی باید در این باره پاسخگو باشد.

دبیر شورای شهر اراک ادامه داد: در مورد گرانی قیمت مسکن پس از بررسی‌های لازم، مشخص خواهد شد که گرانی مسکن در اراک به تعرفه‌های شهرداری مربوط است و یا به طرح‌های نادرست دولتی و دیگر عوامل ناشناخته ارتباط دارد.

درآمد و هزینه‌های شهرداری شفاف سازی شود

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر اراک در بخش دیگر سخنان خود گفت: درآمد و هزینه‌های شهرداری اراک با هدف شفاف سازی در سامانه «عیان» نمایش داده شود.

وی اظهار کرد: شفاف‌سازی مسائل مالی شهرداری اراک برای اطلاع شهروندان و شورای شهر الزامی است. موضوع درآمد و هزینه‌های سازمان شهرداری اراک به صورت شفاف و ماهانه در سامانه «عیان» برای اطلاع مردم و شهروندان نمایش داده شود، تا شفافیت کامل در این خصوص برای شهروندان ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه برخی ناهماهنگی‌هایی که در انعقاد قراردادهای جدید کارگری به وجود آمده منجر به نارضایتی و شکایت تعدادی از کارگران شده است، افزود: در ابتدا، انعقاد قرارداد با سازمان همیاری را برای تأمین نیروهای حجمی شهرداری مناسب می‌دانستم. زیرا اعتقاد دارم که این سازمان با توجه به سیستم اداری منسجم که دارد می‌تواند بسیار مناسب‌تر از بقیه شرکت‌های در خصوصی تأمین نیرو عمل کند، تا رضایت کارگران شهرداری جلب شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اراک، خاطرنشان کرد: مدیران شهرداری اراک با دقت برنامه ریزی کنند، تا دفترچه خدمات و تعرفه عوارض شهرداری در سال آینده به صورت الکترونیک یا اپلیکیشن با هدف تسهیل امور و کاهش مراجعه کنندگان به درخواست کنندگان ارائه شود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا