مجلس و ارگان هامجله خبری

اخذ مالیات مانع از احتکار خانه‌ها می‌شود

به گزارش ساختمان آنلاین: انور حبیب زاده بوکانی در رابطه با ضرورت اجرایی شدن طرح مالیات بر خانه‌های خالی به دلیل تاثیر مستقیم بر کاهش قیمت مسکن، گفت: اخذ مالیات از خانه‌های خالی از سکنه راهکاری برای کاهش اجاره نشینی است، همچنین درصورتی که عرضه و تقاضا در بخش مسکن به تعادل برسد به‌طورحتم تمایل و قدرت خرید برای خرید خانه بهتر خواهد بود.

نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید سازوکاری برای ساماندهی نرخ اجاره بهاء درنظر گرفته شود، افزود: اکنون در کنار همه عواملی که به رشد نرخ اجاره بها منجر می‌شود برخی عوامل نیز همچون دلالی‌ها و سودجویی‌ها این نرخ را دستخوش گرانی کرده است.

وی بیان کرد: دولت باید با در نظر گرفتن برنامه‌ای منسجم به احتکار در بازار مسکن پایان دهد تا به این ترتیب ثبات در نتیجه ایجاد توازن میان عرضه و تقاضا در بخش مسکن به تعدیل قیمت‌ها منجر شود.

حبیب زاده با بیان اینکه در سال های اخیر مسکن به عنوان کالایی سرمایه‌ای در دست بسیاری از افراد احتکار شده است، افزود: احتکار مسکن تبعاتی همچون افزایش قیمت و رشد اجاره نشینی را در بر داشته است.

احتکار مسکن حباب قیمتی بسیاری ایجاد کرده است

این نماینده مردم در مجلس با تاکید بر اینکه احتکار مسکن حباب قیمتی بسیاری ایجاد کرده است، اظهارکرد: با اخذ مالیات از خانه‌های خالی احتکار از بین رفته و بسیاری از واحدهای مسکونی مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه مقابله با کمبود مسکن با اخذ مالیات از خانه‌های خالی ممکن می‌شود، گفت: زمانی فردی ببیند احتکار مسکن وی را متضرر خواهد کرد؛ به طورحتم به عرضه آن اقدام می‌کند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا