راه و شهرسازیمجله خبری

معضل خانه دوم در روزهایی کرونایی مازندران

به گزارش ساختمان آنلاین:  ابوالقاسم فرجی ضمن تقدیر از زحمات صورت گرفته در خصوص مبارزه با بیماری کووید 19، با انتقاد از نحوه عملکرد مسئولان در اعمال محدودیت‌های کرونایی در مازندران ، اظهار کرد: جولان خودروها با پلاک غیربومی در این استان، بیداد می‌کند و آسیب این نوع تصمیم‌گیری در مرحله نخست به مردم می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های زیادی صورت گرفته و جای تقدیر دارد اما اینکه مازندران، تنها استانی است که وضعیت شیوع کرونا در آن همچنان صعودی شده و به مرحله پایدار نرسیده است، باید با حساسیت بسیار بالایی ریشه‌یابی شود، خاطرنشان کرد: افزایش بیماری کووید 19 در میان مردم مازندران با تصمیمات سطحی و ساده‌انگاری مسئولان، کنترل نخواهد شد.

این فعال رسانه‌ای با بیان اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم این استان، به شرط ممانعت از ورود مسافران و سخت‌گیری بیشتر در رفت و آمد افراد غیربومی منتج به نتیجه خواهد شد، تصریح کرد: کادر درمان 11 ماه سخت و نفس‌گیر را پشت سر گذاشته است، اصناف در این مدت بیشترین آسیب را دیده‌اند و هنوز درگیر آمدن یا نیامدن افراد بومی و غیربومی هستیم.

وی با اشاره به اینکه فعالان رسانه‌ای در کنار اطلاع‌رسانی روزانه مبتلایان به ویروس کرونا، باید مشکلات و تصمیمات اشتباه مسئولان را نیز به آنها گوشزد کنند و با روحیه مطالبه‌گری خود، در صدد رفع آن برآیند، گفت: اینکه فعالان رسانه‌ای در خط مقدم مبارزه با این ویروس قرار دارند شکی نیست و بسیاری از آنها گرفتار این ویروس نیز شده‌اند اما باید این مبارزه به نتیجه قطعی نیز برسد.

فرجی با بیان اینکه باید فکری برای خرید و فروش اراضی مازندران به افراد غیربومی این استان شود تا در روزهای بحرانی مانند این روزهای کرونایی، مسافرانی که خانه دوم یا موقتی دارند، به بهانه بومی بودن برای استفاده چند روز در سال، وارد این استان نشوند، اظهار کرد: مازندران همیشه میزبان خوبی برای مسافران و حتی صاحبان ویلا و خانه‌های دوم و موقتی بوده است اما در روزهای بحرانی باید این موضوع تعیین تکلیف شود تا بر شیوع و روند صعودی این مشکلات، افزوده نشود.

وی با اشاره به اینکه مردم نیز باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حضور نیافتن در دورهمی‌های خانوادگی، موجب قطع زنجیره این ویروس شوند، گفت: درست است که بیش از 11 ماه، مردم با استرس و خستگی ناشی از اخبار بد ویروس کرونا زندگی کرده‌اند اما تا پایدار شدن شرایط راهی جز رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی نداریم.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا