اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

رییس جمهور، وزیر علوم را بابت امتناع از اجرای قانون جهش تولید مسکن مواخذه کند

نماینده مجلس با اشاره به اینکه دستگاه های دولتی املاک تحت تملک خود را ملک پدری شان قلمداد می کنند گفت: از رئیس جمهور خواهش می کنم، وزیر علوم و روسای دانشگاه ها را کنترل کند چرا که آنها در مقابل قانون جهش تولید مسکن مقاومت می کنند و از واگذاری اراضی تحت تملک خود در جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن امتناع می کنند.

آقای محمدعلی نقدعلی درجریان یک نشست خبری، در پاسخ به ساختمان آنلاین در خصوص قانون جوانی جمعیت و همکاری دستگاه های دولتی اذعان داشت: ارگانهای دولتی، امکان نظامی و مراکز دانشگاهی علی رغم اینکه سالیان سال دارای اراضی راکد و بلااستفاده هستند، اما به خاطر عادت نادرستی که در کشور حاکم است، هرکس زمینی دارد، آن را ملک پدری خود قلمداد می کند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال در حوزه انتخابیه   بنده در شهرستان خمینی شهر که دارای جمعیت ۴۰۰ هزار نفری است، با موافقت و دستور مستقیم  وزیر راه و شهرسازی، رئیس سازمان ملی زمین و مسکن،رییس راه و شهرسازی استان اصفهان وسایر مقامات محلی مربوطه، ۲۳۰۰ هکتار زمین متعلق به دانشگاه صنعتی اصفهان که در حوزه انتخاباتی بنده قرار دارد، به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافت.

نماینده مجلس اذعان داشت: با وجود این، وزیر علوم و روسای دانشگاه عنوان شده، تمام قد در برابر اجرای این امر ایستادگی کردند.

وی تاکید کرد: مقامات یاد شده، مخالفت خود را در برابر قانون انتقال زمین به طرح نهضت ملی مسکن، صرفا به طور لفظی اعلام نکردند بلکه به صورت مکتوب مخالفت خود را عنوان کردند و این مساله واقعا جای تعجب دارد.

وی تصریح کرد: من از همین تریبون از رسانه ها درخواست دارم که عرض بنده را به گوش رئیس جمهور برسانند که وزیر علوم و روسای دانشگاه ها را کنترل کنند تا مشخص شود چرا این وزارتخانه در مقابل نص صریح قانون مصوب مجلس یعنی قانون جهش تولید مسکن ایستادگی میکند.

نماینده مجلس خاطرنشان ساخت: قطعا واگذاری اراضی تحت تملک دستگاه ها در چارچوب قانون جهش تولید مسکن، نقش موثری در اجرای قانون جوانی جمعیت در جهت واگذاری زمین رایگان به خانوارهایی که دارای سه فررند هستند خواهد داشت.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا