مجلس و ارگان هامجله خبری

ثبت اطلاعات املاک و مسکن ضروری است

به گزارش ساختمان آنلاین:  حسینعلی مقصودی در برنامه “مردم و مسئولان” که از رادیو و سیمای استانی جهان بین پخش می شد، با اشاره به مهلت دوماهه سرپرستان خانوار برای بارگزاری اطلاعات در سامانه، گفت: سال گذشته بر اساس اصلاح ماده ۵۴ قانون مالیات های مستقیم در مجلس شورای اسلامی، وزارت راه و شهرسازی مکلف به جمع آوری اطلاعات املاک و همچنین خانه های فاقد سکونت در کشور شد.

وی افزود: بر این اساس از فروردین ماه امسال با طراحی سامانه جامع املاک و اسکان، شرایط این امر فراهم شد و از طریق رسانه ها به سرپرستان خانوار برای ثبت اطلاعات در سامانه اطلاع رسانی و فرصت دوماهه ای به این منظور درنظر گرفته شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی، بدست آوردن اطلاعات جامع از وضعیت مسکن کشور برای برنامه ریزی های کلان آینده و همچنین جمع آوری اطلاعات منازل فاقد سکنه در راستای اجرای قانون مالیات های مستقیم بر خانه های خالی را، از مهمترین اهداف این طرح عنوان کرد و از سرپرستان خانوار خواست تا در مهلت تعیین شده به سامانه ملی املاک و اسکان به آدرس amlak.mrud.ir مراجعه و اطلاعات املاک و مسکن خود را ثبت نمایند.

مقصودی به دستورالعمل مالیات وضع شده برخانه های خالی بر اساس این قانون اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه مجلس شورای اسلامی و دولت، مصمم به اجرای این قانون در راستای ساماندهی وضعیت مسکن و کنترل افزایش بی رویه قیمت آن در کشور هستند و همچنین مالیات وضع شده بر خانه های خالی به مراتب از مالیات بر اجاره بالاتر می باشد، به مالکان منازل فاقد سکونت در استان هم توصیه می شود نسبت به تعیین تکلیف ملک خود و واگذاری به صورت اجاره اقدام کنند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا