اخبار ساختمان آنلاینبورس و بازاردیدگاهمجله خبری

سیاست دولت برای ورود انبوه‌سازان به بازار مسکن تغییر می‌کند؟

به گزارش خبرنگار ساختمان آنلاین این روزها با رسیدن قیمت ارز و دلار به حدود ۴۴ هزار تومان به صورت مستقیم بر تمامی بخش های اقتصادی کشور به ویژه بخش مسکن اثر گذاری مستقیم داشته و همین موضوع خود در قیمت تمام شده و از سوی دیگر در حوزه تامین مصالح ساختمانی و خرید آن می تواند اثر گذاری موثری داشته باشد.

براساس این گزارش بازار مسکن در این ایام با نوسانات بسیار زیادی روبرو شده به طوری که در یک بخش با قطعی گاز کارخانجات سیمان و بتن مشکل اصلی در حوزه ساخت ایجاد شد و از طرف دیگر کمبود این مواد خود می تواند به طور مستقیم هم در کاهش حجم ساخت وساز و هم در صدور پروانه های ساختمانی تاثیر می گذارد.

گفتنی است دولت در حال حاضر باید برنامه ریزی های لازم در خصوص ورود و انگیزه سازندگان به بازار مسکن را در دستور کار خود قرار دهد چراکه یکی از اصلی ترین مشکل عدم ورود سازندگان به بخش مسکن در چند ماه گذشته پرداخت نکردن تسهیلات ساخت به آنها است.

به گفته بسیاری از انبوه سازان در حال حاضر بازار ساخت وساز به دلیل عدم پرداخت تسهیلات ساخت راکد شده و بسیاری از سازندگان چشم انتظار دریافت تسهیلات هستند.

دولت اعلام کرده بود که تسهیلات ۴۵۰ میلیون تومانی ساخت را به سازندگان وانبوه سازان ارائه می کند اما تاکنون کمتر سازنده ای موفق به دریافت این تسهیلات شده است.

با تغییر رئیس کل بانک مرکزی باید ببنیم سیاست جدید برای پرداخت تسهیلات به کدام سمت وسو حرکت می کند و دولت در حال حاضر چه برنامه ای برای تقویت این بازار در دستور کار خود قرار می دهد چراکه اگر بازار ساخت وساز تقویت نشود به طور قطع این بازار در آینده با مشکل بسیار زیادی روبرو خواهد شد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا