بورس و بازارراه و شهرسازیمجله خبری

آغاز ساخت بیش از ۵ هزار واحد مسکن ملی در خوزستان

به گزارش ساختمان آنلاین:  رضا رضایی در خصوص طرح نهضت مسکن ملی اظهار کرد: این طرح شامل مسکن شهری و روستایی، بخش خصوصی و بافت فرسوده است که عملیات اجرایی ۵ هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی از این طرح در خوزستان آغاز شده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای اجرای طرح اقدام ملی مسکن که با طرح جدید جهش تولید مسکن یکی شده و به عنوان طرح نهضت ملی مسکن شناخته می‌شود، افزود: براساس مصوبه دولت، زیرساخت‌های مورد نیاز پروژه‌های طرح‌ نهضت ملی مسکن از سوی دستگاه‌های خدمات رسان ارائه می‌شود.

رضایی تصریح کرد: متقاضیان برای ثبت نام به سامانه SAMAN.MRUD.IR مراجعه کنند و بانوان مجرد بالای ۳۵ سال، مردان مجرد بالای ۴۵ سال و بیماران خاص، بدون شرط تاهل می‌توانند ثبت نام کنند.

ثبت نام تاکنون ۸۲ هزار نفر در طرح مسکن ملی

وی با اشاره به تعداد ثبت نام متقاضیان در طرح نهضت ملی مسکن بیان کرد: تا کنون بیش از ۸۲ هزار نفر در این سامانه ثبت نام کرده‌اند و با توجه به اینکه پالایش متقاضیان جدید هنوز ادامه دارد، با پایش جدید، تعداد متقاضیان واجد شرایط افزایش پیدا می‌کند.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان افزود: امکان ثبت‌نام در طرح نهضت ملی مسکن در استان هم‌زمان با سراسر کشور از ۲۸ مهرماه سال جاری آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

رضایی تصریح کرد: مهلت ثبت نام در این طرح تا ۱۵ دی ماه سال جاری تمدید شده است و متقاضیان می‌توانند ثبت نام خود را تا ۱۵ دی ماه قطعی کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان با تاکید بر موضوع ضرورت تکمیل بارگذاری مدارک متقاضیان مسکن تصریح کرد: یکسری از ثبت نام‌ها به صورت ناقص انجام شده و انتظار می‌رود متقاضیان با تکمیل مدارک خود کمک کنند تا هر چه سریع‌تر متقاضیان موثر شناخته و عملیات اجرایی پروژه‌ها آغاز شود؛ انتظار می‌رود متقاضیان هرچه سریع‌تر نسبت به تکمیل و بارگذاری اطلاعات خود اقدام کنند.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات بانکی در نهضت ملی مسکن افزود: برای متقاضیان ساکن در مرکز استان ۳۵۰ میلیون تومان، برای سایر شهرها ۳۰۰ میلیون تومان و برای ساخت مسکن در روستاها نیز ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات پیش بینی شده است و پرداخت می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان با اشاره به مزایای این طرح بیان کرد: تخفیف عوارض صدور پروانه ساخت از سوی شهرداری‌ها و تخفیف در بحث مالیات را می‌توان از مزایای طرح نهضت ملی مسکن عنوان کرد.

رضایی گفت: طرح نهضت ملی مسکن علاوه بر ایجاد زمینه اشتغال برای بخش قابل توجهی از افراد جویای کار و خانه‌دار شدن دهک‌های پایین جامعه، سبب رونق اقتصادی و عمرانی در استان می‌شود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا