مجلس و ارگان هامجله خبری

نیمی از املاک اراک سند 6 دانگ ندارند

 به گزارش ساختمان آنلاین:  «ایرج رضایی» در ادامه افزود: شهرداری اراک به تمام مردم این شهر خدمات ارایه می‌کند اما همه حق و حقوق قانونی خود را از بسیاری از املاک دریافت نمی‌کند.

وی دامه داد: زمین‌ها و املاک بدون سند نمی‌توانند مجوز ساخت طبقات دریافت کنند و شمار زیادی از ساخت و سازها در این املاک غیرقانونی است.

رضایی بر همکاری همه جانبه مسئولان برای سنددار شدن املاک اراک تاکید کرد و گفت: تدابیری در قانون برای حل این مشکل دیده شده اما کافی نیست و باید ادارات ثبت املاک و مسکن و شهرسازی، معاونت عمرانی استانداری، دادگستری و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در این زمینه همکاری کنند تا زمینه تسهیل اخذ سند برای این املاک فراهم شود.

وی افزود: این املاک جزو دارایی‌های مردم است و بیشتر مالکان آن تمکن لازم برای هزنیه‌های سنگین دریافت سند را ندارند که انتظار است دستگاههای دولتی برای گره‌گشایی از این بخش حمایت لازم را به کار گیرند.

وی اظهار داشت: منطقه داوران، انتهای خیابان شهدا، شهرک علی‌بن ابیطالب، کوی سجادیه، شهرک ولیعصر (عج)، خانه سازی قنات، بخشی از سنجان، سمت چپ انتهای خیابان جهاد (هپکو) و بخشی از منطقه راهزان بیشترین املاک بدون سند را در خود جای داده است.

رضایی بیان کرد: منطقه مهر دشت اراک (گاوخانه) نیز در حال رشد یکباره و اتصال به شهر است و این زمین‌ها نیز سند ندارند و در آینده به مشکلات شهر اضافه می‌شوند.

وی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص کرونا نیز گفت: سایه شوم این ویروس بیش از ۱۰ ماه است که زندگی مردم را تیره کرده و خسارات فراوانی را به جامعه شهروندی و کشور وارد کرده است که با توجه به این موضوع، انتظار است مکاتباتی با وزارت کشور صورت گیرد تا یک درصد از بودجه شهرداری‌ها به مبارزه با ویروس کرونا و جبران خسارت های ناشی از آن اختصاص یابد.

عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک اضافه کرد: شهرداری‌ها از جمله شهرداری اراک تاکنون در راه مبارزه با ویروس کرونا قدم‌های خوبی برداشته‌اند اما با در نظر گرفتن ردیف بودجه‌ای مناسب، عملکرد آنها در مبارزه با این ویروس مطلوب‌تر و اثربخش‌تر می‌شود.

اراک مرکز استان مرکزی است و در این منطقه ۶۸۰ هزار نفر زندگی می‌کنند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا