اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

سکوت وزیر جدید راه درباره روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن

به گزارش خبرنگار ساختمان آنلاین طبق ارزیابی های صورت گرفته یکی از اصلی ترین مسائل در حال حاضر برای پروژه های نهضت ملی مسکن  عدم همکاری بانک ها  و مقاومت دستگاه ها برای تخصیص اراضی است به طوری که بعد از گذشت دو سال صالح آبادی، رئیس بانک مرکزی  اعلام می کند که ما منابع ۳۶۰ هزار میلیارد تومانی را پرداخت نمی کنیم این در حالی است که همواره وزیر اقتصاد و همچنين وزیر راه وشهرسازی امید به پرداخت این تسهیلات را دارند و اعلام کرده اند که به زودی بانک ها با پرداخت این تسهیلات شاهد تسریع در روند اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن خواهیم بود.
این در حالی است که فرشید پورحاجت دبیر انجمن انبوه سازان مسکن کشور  اعلام کرده است که  بخش خصوصی در چنین شرایطی هیچ علاقه ای به حضور در روند و ساخت پروژه ها ندارد و پیش از این در دوره رستم قاسمی وزیر راه وشهرسازی چندین بار بخش خصوصی درخواست مذاکره برای نحوه همکاری با بانک ها را داشتند اما در آن دوره هیچ اقدامی صورت نگرفته است.
وی افزوده است: در دوره وزیر جدید هم بخش خصوصی آماده همکاری است اما باید ببنیم در این بخش آیا  بانک ها با دولت حاضر به همکاری هستند یا خیر.
حال با توجه به آنکه چشم امید بسیاری از متقاضیان در حال حاضر برای اجرای این طرح بزرگ است و متقاضیان با امید خانه دار شدن اقدام به واریز آورده خود کرده اند باید دید در این طرح دولت چه اقدامی خواهد کرد.
در حال حاضر با گذشت حدود دو هفته از ورود  مهرداد بذرپاش، وزیر جدید راه وشهرسازی تاکنونی صحبتی از روند اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن انجام نداده است و تنها به این صحبت که “وظیفه دولت در اجرای این پروژه ها پیمانکاری نیست و وظیفه ساخت ندارد بلکه با نظارت و همکاری  بخش خصوصی و تسهیل گری و ارائه زمین اقدام به ساخت و اجرای این پروژه ها خواهد کرد” بسنده کرده است.
به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا