مجلس و ارگان هامجله خبری

لزوم بهبود کیفیت ساخت و سازها

به گزارش ساختمان آنلاین:   راقی عضو هیئت مدیره نظام مهندسی تهران با بیان اینکه در قانون نظام مهندسی و طبق مبحث دوم مقررات ملی ساختمان استفاده از مجری ذی صلاح و همچنین شناسنامه فنی و ملکی ساختمان در ساخت وساز الزامی است، گفت: در قانون استفاده از مجری ذی صلاح الزامی است و باید تمامی سازندگان این قانون را رعایت کنند.

او ادامه داد: متاسفانه استفاده از مجری ذی صلاح در حوزه ساخت و ساز مغفول مانده این در حالی است که سازمان نظام مهندسی این موضوع را پیگیری کرده و در همین رابطه هم تفاهم نامه‌‌ای با شهرداری منعقد شده که امیدواریم با فرهنگ سازی این موضوع به مرحله اجرایی برسد.

راقی با بیان اینکه متاسفانه هم اکنون ساخت و ساز در بسیاری از مناطق با استفاده از سازندگان فاقد صلاحیت انجام می‌شود، افزود: با وجود آنکه قانون در این بخش الزام کرده است، اما هم اکنون شاهد آن هستیم که ساخت و ساز بی کیفیت در بسیاری از نقاط کشور وجود دارد.

عضو هیئت مدیره نظام مهندسی تهران با تاکید بر اینکه یک ساختمان استاندارد باید دارای چهار عنصر باشد، افزود: طراحی استاندارد، نظارت بر اجرای صحیح نقشه‌ها که دارای ۲ عنصر از جمله طراح و ناظر است از مهم‌ترین عناصر برای ساخت وساز به شمار می‌روند.

راقی بیان کرد: سازنده ذی صلاح و همچنین مصالح ساختمانی استفاده ۲ عنصر مهم در ساخت و ساز به شمار می‌روند که با وجود آنکه مشکل قانونی در این بخش نداریم، اما مشکل اجرایی و عملیاتی برای آن وجود دارد.

او با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی به شدت پیگیر برای اجرای آن بوده است افزود: متاسفانه مسائل بوروکراسی و اداری در کشور باعث شده که کمتر سازنده‌ای به سراغ اجرای آن برود این در حالی است که ساخت و ساز با استفاده از مجریان ذی صلاح خود زمینه ساز رشد کیفیت در حوزه ساخت و ساز می‌شود.

داشتن ساختمان با کیفیت حق مسلم خریداران است

عضو هیئت مدیره نظام مهندسی تهران با بیان اینکه داشتن ساختمان با کیفیت یکی از مهم‌ترین نیاز‌ها برای خریداران مسکن به شمار می‌رود، ادامه داد: در شرایط کنونی اقتصاد کشور، بسیاری از خریداران مسکن تمام سرمایه‌های زندگی خود را برای خرید مسکن هزینه می‌کنند؛ بنابراین حق مسلم آن‌ها آن است که یک ساختمان با کیفیت با مصالح ساختمانی استاندارد داشته باشند.

راقی در پایان اظهار کرد: استفاده از مجری ذی صلاح هم اکنون باید در کشور فرهنگ سازی شود چراکه طبق قانون داشتن ساختمان با کیفیت و ایمن در کشور باید به طور قطع اجرایی شود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا