بورس و بازارمجلس و ارگان هامجله خبری

برآورد قیمت ۱۰۸ میلیون تومانی هر مترمربع مسکن با ادامه دولت روحانی

به گزارش ساختمان آنلاین: دولت روحانی ضعیف‌ترین عملکرد را در بخش مسکن داشته است. توقف طرح مسکن مهر و عدم ارائه طرح جایگزین و رها گذاشتن دلال‌بازی در بازار مسکن، سبب کاهش شدید تولید و عرضه مسکن و افزایش چند برابری قیمت آن شده است.

دولت روحانی با پیروی از برخی تفکرات اشتباه که آن را اقتصاد آزاد می‌خوانند، مدعی بودند دولت نباید در بازار مسکن دخالت کند که البته در هیچ کشور غربی چنین سیاستی حاکم نیست.

نتیجه این سیاست اشتباه، که مشخص نیست عامدانه بود یا جاهلانه، سبب افزایش شدید قیمت مسکن شده است.

در دولت دهم مستأجران می‌توانستند با تهیه ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان در طرح مسکن مهر ثبت‌نام کنند و یک واحد مسکن مهر ۶۰ تا ۹۰ متری دریافت کنند که اقساط وام آن هم بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان بود.

اما نتیجه عملکرد دولت روحانی این شده که اکنون مردم برای خرید یک متر خانه باید ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان پرداخت کنند یعنی یک واحد ۵۰ متری در تهران حداقل یک میلیارد تومان قیمت دارد. طبیعی است اقشار مستأجر کشور فاقد چنین توان مالی هستند و اگر دولت روحانی یک دوره دیگر ادامه پیدا کند، خانه‌دار شدن محال‌تر هم خواهد شد.

در اردیبهشت سال ۱۳۹۲ قیمت هر مترمربع مسکن در تهران ۳ میلیون و ۸۳۹ هزار تومان بود که در اردیبهشت امسال به ۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید یعنی بیش از ۷.۵ برابر شده است.

به عبارت دیگر در دولت ۸ سال اخیر قیمت مسکن به طور متوسط هر سال ۹۴درصد گران شده است.

اگر دولت روحانی یک دوره چهارساله دیگر هم تمدید شود و سیاست‌های مسکن هشت سال اخیر ادامه پیدا کند، تا اردیبهشت سال ۱۴۰۴ قیمت مسکن در تهران به ۱۰۸ میلیون تومان خواهد رسید.

برآورد قیمت ۱۰۸ میلیون تومانی هر مترمربع مسکن با ادامه دولت روحانی +نمودار

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا