مجلس و ارگان هامجله خبری

لزوم پرداخت عوارض سالیانه توسط مالکین

به گزارش ساختمان آنلاین:   محمد وحید نیا با اشاره به اهمیت پرداخت عوارض نوسازی اظهار داشت: قانون نوسازی یک قانون جامع است که هم در بخش درآمدی و هم در بخش هزینه‌ای پیش‌بینی‌های لازم را انجام داده است.

به گفته وی در بخش درآمدی مطابق ماده دو قانون نوسازی و عمران شهری؛ مالکین کلیه اراضی، ساختمان‌ها و مستحدثات واقع در شهر عوارض خاص سالانه‌ای رو باید پرداخت کنند که در صورت پرداخت به‌موقع عوارض سالیانه مشمول ده درصد خوش‌حسابی خواهند شد.

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم با تأکید بر چگونگی هزینه کرد این عوارض تصریح کرد: مطابق ماده یک قانون مذکور این عوارض صرف تأمین نیازمندی‌های شهری و احداث، اصلاح و توسعه معابر، ایجاد پارک‌ها و مراقبت در رشد متناسب و موزون شهرها و سایر وظایفی که به عهده شهرداری‌ها بوده، می‌گردد.

وی با تأکید بر اینکه از شهروندان تقاضا داریم در بحث عوارض نوسازی مشارکت و همکاری کنند و سعی کنند عوارض را به‌موقع پرداخت کنند، افزود: پرداخت این عوارض از طریق حضوری با مراجعه به مناطق هشتگانه و یا به‌صورت غیرحضوری و با مراجعه به سایت شهرداری انجام می‌پذیرد و چنانچه شهروندان اگر از کد نوسازی اطلاعی نداشته می‌توانند به شهرداری مناطق مراجعه کنند.

وحید نیا با اشاره به لزوم انجام ممیزی در شهر یادآور شد: در خصوص اقدامات انجام‌شده در راستای قانون نوسازی و عمران شهری انجام ممیزی سطح شهر قم در سال‌های گذشته بوده است.

وی انجام ممیزی شهر صرف‌نظر از الزامات قانونی را در واقع جامع‌ترین و نخستین قدم در جهـت جمع‌آوری اطلاعات سـطح شهر و تبدیل آن به بانک اطلاعاتی توصیفی شهر و ارتباطان با اطلاعات جغرافیایی برای بهره‌برداری در برنامه‌ریزی و ارائه بهتر خدمات شهری دانست و گفت: شهرداری قم در چند سال گذشته ممیزی املاک را آغاز و این کار مهم در سال ۹۸ به اتمام رسید و اطلاعات این ممیزی به سیستم سرای ۸ انتقال و کار تطبیق و تلفیق آن نیز در تمام مناطق به اتمام رساند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا