بورس و بازارمجله خبری

موج افزایش قیمت در بازار ویلا‌ی شمال کشور

به گزارش ساختمان آنلاین:   ارزش یک ویلا در شمال کشور تقریبا با یک خانه در منطقه ۱۹ یا ۱۲ تهران برابر است. همچنین با نصف پول مورد نیاز برای خرید خانه‌ای در منطقه پنج پایتخت به‌عنوان منطقه محبوب‌ خریداران مسکن می‌توانید ویلایی در شهر رامسر خریداری کنید.

بررسی اطلاعات منتشر شده از سوی سایت دیوار نشان می‌دهد تابستان امسال رامسر، چالوس، نوشهر، تنکابن و بندرانزلی به‌ترتیب گران‌ترین ویلا‌های شمال کشور را در خود جا داده‌اند. برای خرید هر مترمربع ویلا در رامسر باید به‌طور متوسط ۱۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان پول داشته باشید. متوسط قیمت ویلا در چالوس، نوشهر، تنکاین و بندانزلی هم به‌ترتیب متری ۱۵، ۱۴، ۱۱.۵ و ۱۱ میلیون تومان است. به این ترتیب ویلا‌های رامسر تقریبا نصف قیمت خانه‌های منطقه پنج تهران ارزش دارند و ارزش ویلا‌های چالوس و نوشهر تقریبا اندازه خانه‌های مناطق ۱۸ و ۲۰ تهران است.

موج افزایش قیمت در بازار ویلا‌ شمال کشور

قیمت خانه در مناطق شمالی تهران ظرف یک‌سال گذشته نهایتا ۳۱ درصد بالا رفته، اما قیمت ویلا‌های شمال در همین مدت بین ۳۵ درصد تا ۱۸۸ درصد افزایش پیدا کرده است. تنها در مازندران شاهد رشد ۹۹ درصدی قیمت ویلا‌ها بوده‌ایم. کمترین رشد قیمت ویلا‌های شمال در بابل اتفاق افتاده و بیشترین مقدار رشد قیمت را در رامسر شاهد بوده‌ایم. در آمل، نوشهر، بابلسر، چالوس، محمودآباد و بندرانزلی رشد قیمت ویلا‌ها بالای ۱۰۰‌درصد گزارش شده است.

به‌جز بندرانزلی، در بقیه نقاط گیلان، میزان افزایش قیمت ویلا نهایتا ۷۷ درصد است که در آستارا اتفاق افتاده است. در این شهر باید برای خرید یک متر ویلا به‌طور متوسط ۱۱ میلیون پول پرداخت کرد، اما هنوز هم گران‌ترین ویلا‌های مازندران در رامسر، چالوس و نوشهر قرار گرفته‌اند که برای هر متر آن‌ها به‌طور متوسط باید به ترتیب ۱۸، ۱۵ و ۱۴ میلیون تومان پول داد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا