بورس و بازارراه و شهرسازیمجله خبری

ساخت نهضت ملی مسکن با تهاتر نفت

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از مهر، مجلس و وزارت نفت در حال تهیه چارچوبی به منظور تهاتر نفت با پیمانکاران پروژه‌های عمرانی وزارت راه و شهرسازی از جمله طرح نهضت ملی مسکن هستند. این خبر را محمودزاده معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده و گفته است اگر این مساله محقق شود گشایش خوبی در زمینه تأمین مالی پروژه‌ها ایجاد خواهد کرد.

زمزمه‌های استفاده از شرکت‌های خارجی در پروژه جهش تولید و تأمین مسکن (نهضت ملی مسکن) از ماه‌های قبل شنیده شد. اما مسئولان وزارت راه و شهرسازی اعلام کردند که قرار نیست خارجی‌ها نیروی انسانی وارد کنند بلکه از توان فنی آنها در جهت ارتقای تکنولوژی ساخت استفاده خواهد شد.

اما با توجه به کمبود منابع و تحریم‌های بانکی کشورمان یکی از سوالات اساسی، چگونگی تأمین مالی و انجام مبادلات بانکی با شرکت‌های خارجی است که از همان ابتدا بحث تهاتر نفت مطرح شد

تسریع ساخت و ساز در نهضت ملی با کمک مردم

اول از همه نهضت ملی نیاز به زمین دارد و این زمین‌ها باید از سوی دولت زمین معرفی شود در این میان از زمین‌های مردمی هم استفاده خواهد شد ولی مردم به قدری زمین ندارند که بتوانند واحدهای نهضت ملی را تأمین کند.

ابعاد ساخت واحدهای مسکن ملی بالا است ۷۰۰ هزار واحد یک یا دو قطعه نیست که زمین مردمی استفاده شود زمین بیشتری برای تسریع ساخت و سازها نیاز است. بافت فرسوده هم نمی‌تواند آن ابعادی که رد نهضت ملی قرار است ساخته شود را تأمین کند اما می‌تواند کمکی باشد بر سرعت بخشی به ساخت وسازها البته این امر هم نیاز دارد به همراهی شهرداری‌ها و وزارت راه و شهرسازی.

تهاتر نفت با ساخت و ساز

راهکار برای تسریع سرعت بخشی به نهضت مالی سرمایه گذار خارجی است که می‌تواند مشکلات را برطرف کند مانند ساخت و سازهای ونزوئلا که نفت به ترکیه می‌دهد و جای نفت ترکیه مصالح و ساخت و ساز در ونزوئلا را انجام می‌دهد این امر می‌تواند در ایران هم اجرایی شود با کمک روسیه و چین به این دو کشور نفت داده شود در عوض نفت مصالح و ساخت و ساز را برعهده آنها گذاشته شود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا