راه و شهرسازیمجله خبری

متقاضیان مسکن ملی در کرمانشاه بخوانند

به گزارش ساختمان آنلاین: جهش قیمت مسکن در سال‌های اخیر امکان خانه‌دار شدن برای قشر زیادی از مردم را غیرممکن کرده است، اما یکی از برنامه‌های اصلی دولت سیزدهم ساخت چهار میلیون مسکن طی چهار سال در کشور است و بر این اساس دولت تعهد داده تا سالانه یک‌میلیون مسکن احداث کند.

این در حالی است که از سال ۹۸ تاکنون پنج مرحله ثبت‌نام در قالب طرح مسکن ملی در استان انجام شد و در چهار مرحله اول آن از بین ۴۰ هزار متقاضی ۱۰ هزار نفر واجدالشرایط شناخته شدند.

در مرحله پنجم این طرح که خردادماه انجام شد ۲۲ هزار نفر دیگر هم ثبت‌نام کردند که این افراد در حال حاضر در مرحله پایش و بررسی هستند.

اما در مرحله جدید ثبت‌نام مسکن که اخیرا آغاز شده هنوز امکان ثبت‌نام برای متقاضیان ساکن در شهر کرمانشاه وجود ندارد در این میان یکی از مشکلات پیش‌رو در این طرح تأمین زمین در شهر کرمانشاه و مناطق اورامانات و تا حدودی در سرپل‌ذهاب در استان کرمانشاه که حدود ۳۵۰ هزار خانوار آن در حاشیه شهرها زندگی می‌کنند وجود دارد.

حالا باید دید که مسؤولان برای ساخت مسکن در قالب طرح جدید دولت چه برنامه‌ای دارند.

مسؤولان راه و شهرسازی استان عدم پالایش ثبت‌نامی‌های قبلی را دلیل حذف برخی شهرهای استان در ثبت‌نام متقاضیان جامانده در طرح جدید «جهش تولید مسکن» اعلام کرده‌اند که در این راستا هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه امروز در جلسه شورای مسکن استان خواستار پالایش سریع این ثبت‌نامی‌ها شد تا بتوان سامانه را برای ثبت‌نام متقاضیان جدید در سطح شهرهای جامانده استان کرمانشاه فعال کرد.

وی با اشاره به ثبت‌نام حدود ۷۰ هزار نفر در طرح قبلی اقدام ملی مسکن در سطح استان، تصریح کرد: مردم کرمانشاه در این زمینه مطالبه عمومی دارند و نیاز است که هرچه سریع‌تر ثبت‌نام در شهرهای جامانده استان هم شروع شود که از دیگر استان‌ها عقب نمانیم.

استاندار کرمانشاه از آغاز ثبت‌نام طرح نهضت ملی مسکن در کرمانشاه از اول آذرماه خبر داد و گفت: دور جدید طرح جهش تولید و تأمین مسکن پس از بررسی شرایط و تعیین تکلیف ٧۰ هزار متقاضی ثبت‌نام کننده قبلی در اقدام ملی تا دو هفته دیگر در کرمانشاه آغاز می‌شود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا