بورس و بازارمجله خبری

رقابت قیمتی در بازار مسکن جنوب تهران

به گزارش ساختمان آنلاین:  بازار خرید و فروش مسکن طی سه ماه گذشته و پس از انتخابات آمریکا با تغییرات زیادی مواجه بوده و بر اساس گزارش‌های رسمی بانک مرکزی، با تثبیت قیمت روبه‌رو بوده است. بنابراین، واکنش خریداران و فروشنده‌های بازار مسکن نیز تغییر کرده است، تا جایی که در حال حاض خریداران اقدام به عقب‌نشینی کرده‌اند. گزارشات میدانی هم حاکی از آن است که در این مقطع از زمان، برخی فروشندگان با ارائه تخفیفاتی در قیمت‌های پیشنهادی خود، برای جذب مشتری تلاش می‌کنند.

در عین حال، بررسی بازار خرید و فروش در مناطق نیمه‌جنوبی پایتخت از افت قیمت در این مناطق حکایت دارد و به گفته برخی مشاوران املاک این مناطق، فروشندگان واقعی برای فروش املاک خود در این مدت، بین یک تا دو میلیون تومان عقب‌نشینی داشته‌اند.

به عنوان مثال، یک آپارتمان 50 متری در محله نواب که تا پیش از این حدود 800 میلیون تومان قیمت خورده بود، در حال حاضر به قیمت 600 میلیون تومان هم قابل خرید است، با این حال خریداران مردد هستند و نمی‌دانند چه زمانی باید برای خرید قطعی به نتیجه برسند.

در عین حال، بررسی رشد قیمت مسکن در مناطق مختلف نشان می‌دهد که منطقه یازده با 5.69 درصد کاهش قیمت در جایگاه اول قرار دارد. همچنین در اولین ماه زمستان، منطقه چهارده معادل 4 درصد کاهش قیمت داشته و رتبه دوم بیشترین افت قیمت را به خود اختصاص داده است.

بنابر این آمار، کاهش قیمت مسکن در دی‌ماه در 8 منطقه اتفاق افتاده است که مناطق چهارده، یازده و نوزده، مناطق جنوب و جنوب شرقی هستند که در این لیست قرار دارند که زمستان را با کاهش قیمت شروع کرده‌اند. بنابراین، شاید این مناطق بتوانند برای کسانی که به دنبال مناطقی با بیشترین کاهش قیمت می‌گردند، گزینه‌های مناسبی باشند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا