مجلس و ارگان هامجله خبری

جزئیات ساخت ۲۱ هزار واحد مسکن ملی توسط بنیاد مسکن

به گزارش ساختمان آنلاین: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در گزارشی آخرین جزئیات مربوط به وضعیت ثبت نام کننده ها و واریز آورده از سوی متقاضیان واجد شرایط، روند معرفی متقاضیان جدید و همچنین میزان پیشرفت فیزیکی پروژه‌های در دست احداث در قالب طرح اقدام ملی مسکن را شرح داده است.

بر اساس این گزارش، هم اکنون در حدود ۴۵ هزار متقاضی نهایی طرح اقدام ملی مسکن به پروژه‌های تعریف شده برای آنها در قالب این طرح متصل شده‌اند. این پروژه‌ها هم اکنون در حال احداث است.

مطابق با اعلام بنیاد مسکن از ابتدا تاکنون و طی چهار مرحله ثبت نام در طرح اقدام ملی مسکن بیش از ۵۰۰ هزار نفر اقدام به ثبت نام در این طرح برای قرار گرفتن در فهرست متقاضیان نهایی مسکن ملی در شهرهای کوچک کردند از این تعداد نیز نزدیک به ۲۶۰ هزار نفر به عنوان متقاضی واجد شرایط تأیید شده و برای انجام مقدمات بعدی به بنیاد مسکن معرفی شدند.

گزارش بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خصوص تازه‌ترین شرایط طرح اقدام ملی مسکن نشان می‌دهد تاکنون نزدیک به ۷۵ هزار نفر از این متقاضیان به عنوان متقاضی واجد شرایط از سوی بنیاد مسکن تأیید شده‌اند و به آنها اعلام شده است تا هر چه سریع‌تر نسبت به واریز آورده اولیه خود به شبکه بانکی و در حسابی که به نام خود آنها نزد شبکه بانکی افتتاح می‌شود اقدام کنند.

برآوردهای انجام شده نشان می‌دهد از این تعداد نیز حدود ۵۴ هزار نفر اقدام به پرداخت آورده ۴۰ میلیون تومانی کرده‌اند و به عنوان متقاضی مؤثر طرح اقدام ملی تحت مسئولیت بنیاد مسکن شناخته می‌شوند. این در حالی است که تاکنون برای حدود ۴۷ هزار نفر از این تعداد نیز زمین تأمین شده است و زمین مابقی متقاضیان نیز به زودی تأمین می‌شود.

مطابق با اعلام بنیاد مسکن هم اکنون شرایط ۳ هزار نفر از متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن که اقدام به واریز آورده کرده‌اند نیز در حال بررسی است تا به پروژه‌های این طرح متصل شوند.

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همچنین مجموع آورده اولیه متقاضیان واجد شرایط این طرح تاکنون که نزد شبکه بانکی قرار دارد را حدود ۲,۷۰۰ میلیارد تومان اعلام کرده است.

با انجام پنجمین مرحله ثبت نام مسکن ملی نیز ۱۷ هزار متقاضی جدید طرح اقدام ملی برای انجام مراحل بعدی ثبت نام به بنیاد مسکن معرفی شده‌اند که همزمان با سایر برنامه‌ها و امورات مربوط به متقاضیان قبلی، فرآیندهای ثبت نام و قرار گرفتن این گروه در فهرست متقاضیان مؤثر بنیاد مسکن در طرح اقدام ملی نیز انجام می‌شود.

بنیاد مسکن همچنین در خصوص آخرین وضعیت ساخت و مراحل پیشرفت فیزیکی پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن اعلام کرد: هم اکنون حدود ۲۱ هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن در دست ساخت و اجرای پروژه قرار دارد که از این تعداد بیش از ۱۶ هزار واحد مسکونی پیشرفت فیزیکی نزدیک به ۷۰ درصدی دارند. مابقی پروژه‌ها نیز که عمده آنها در قالب پروژه‌های انفرادی ساز و گروهی ساز در دست احداث است (حدود ۵ هزار واحد مسکونی) با پیشرفت فیزیکی کمتر از ۱۰ درصد در حال اجرا هستند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا