بورس و بازارفن آوری های ساختمانیمجله خبری

اجاره‌بهای مسکن در آمریکا چقدر افزایش یافت؟

به گزارش ساختمان آنلاین:  واشنگتن پست از افزایش ۴۰ درصدی اجاره بهای مسکن در برخی شهر‌های آمریکا خبر داد و نوشت این روند میلیون‌ها نفر را مجبور به نقل مکان کرده است.

انتظار می‌رود افزایش اجاره بهای مسکن امسال باعث افزایش میزان تورم در آمریکا و به چالشی پیش روی دولت جو بایدن تبدیل شود.

افزایش بهای اجاره مسکن در سراسر آمریکا ماه‌هاست که ادامه دارد، اما اخیراً روند افزایش‌ها شدیدتر و گسترده‌تر شده و میلیون‌ها آمریکایی را مجبور کرده است به بررسی مجدد وضعیت زندگی خود بپردازند.

میانگین افزایش اجاره بها در سال گذشته ۱۴ درصد بوده و این مبلغ را به هزار و ۸۷۷ دلار در ماه رسانده است. اما به گزارش شرکت املاک و مستغلات ردفین، افزایش اجاره‌بهای مسکن در برخی شهر‌های آمریکا مانند آستین، نیویورک و میامی به ۴۰ درصد هم رسیده است.

اجاره بهای مسکن در آمریکا باز هم افزایش خواهد داشت

براساس گزارشی که بانک فدرال رزرو نیویورک این ماه منتشر کرد، انتظار می‌رود اجاره‌بهای مسکن امسال هم همچنان تا ۱۰ درصد دیگر افزایش یابد.

این درحالی است که انتظار می‌رود افزایش اجاره‌بهای مسکن باعث افزایش میزان تورم در آمریکا در ماه‌های آتی شود. البته کارشناسان اقتصادی معتقدند که به ۹ تا ۱۲ ماه زمان نیاز است تا افزایش اجاره بها بر شاخص‌های تورم تاثیر بگذارد.

بر اساس تجزیه و تحلیل داده‌های سرشماری سال ۲۰۱۸ که مرکز مشترک مطالعات مسکن دانشگاه هاروارد انجام داده است، ۱۱ میلیون خانوار یا یک مستاجر از هر چهار مستاجر، مجبور بوده است بیش از نیمی از درآمد ماهیانه خود را بابت اجاره خانه بپردازد. هرچند کارشناسان معتقدند این رقم اکنون احتمالا بیشتر نیز شده است.

 

صدا و سیما

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا