اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

برخی مدیران بخش مسکن برای تصمیم گیری جرات کافی ندارند

کارشناس مسکن، با انتقاد از تأخیر در تصمیم‌گیری و جدال‌های موجود بین سازندگان و دولتمردان درباره قیمت ساخت طرح نهضت ملی مسکن می گوید برخی از دولتمردان حوزه مسکن جرأت تصمیم‌گیری را ندارند.

بیژن خطیبی در گفتگو با پایگاه خبری ساختمان آنلاین، با تأکید بر اهمیت افزایش عرضه و رونق مسکن می گوید: دولت باید تمام اهتمام خود را برای افزایش عرضه مسکن به کار گیرد. حتی شخصا بر این باورم وعده ساخت چهار میلیون واحد مسکن برای تعادل بخشی بازار مسکن کافی نیست و نیاز به مسکن از این اعداد فراتر است و تا تعادل بین عرضه و تقاضای مسکن برقرار نشود، ساخت مسکن باید ادامه یابد.

او در ادامه تاکید می کند، افرادی که در رأس تصمیم‌گیری طرح نهضت مسکن قرار می‌گیرند، باید دارای سابقه اجرایی لازم در بخش مسکن باشند.

خطیبی تصربح می کند با گذشت دو سال از عمر دولت سیزدهم، هنوز مشاهده می‌شود که در موضوع قیمت‌گذاری پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن با چالش‌هایی روبرو هستیم. به عنوان مثال انجمن‌های تخصصی مرتبط با حوزه مسکن، از جمله انجمن انبوه سازان و پیمانکاران ساخت و… هنوز به دنبال رسیدن به توافق درباره قیمت ساخت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن با دولت هستند و تاکنون دولت و بخش خصوصی نتوانسته‌اند به نقطه مشترکی در این زمینه برسند.

خطیبی معتقد است که  شعارو دستورمنجر به کاهش قیمت مسکن نمی‌شود چرا که  از تورم مسکن نمی‌توان فرار کرد.
خطیبی می گوید پافشاری دولت برای قیمت گذاری دستوری، ممکن است منجر به تاخیر در ساخت واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن شود.

او تأکید دارد که ساخت مسکن با قیمت بالاتر بهتر است از آنکه هیچ واحدی ساخته نشود، زیرا با تورم سالانه، قیمت ساخت هر سال افزایش می‌یابد.

او در ادامه توصیه می‌کند که دولتمردان و سازندگان، تلاش کنند تا به توافق درباره قیمت‌ها برسند و چالش‌های موجود را حل کنند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا