راه و شهرسازیمجلس و ارگان هامجله خبری

لزوم تعیین تکلیف مسکن مهر در دولت جدید

به گزارش ساختمان آنلاین:  در طرح مسکن مهر که از سال 91 آغاز شد، تامین مالی ساخت 2.4 میلیون مسکن از 4.2 میلیون واحد مسکونی از این طرح به بانک مسکن سپرده شد.

از 2.4 میلیون مسکن مهر تامین مالی شده با خط اعتباری تعلق گرفته به بانک مسکن، 442 هزار واحد مسکن روستایی، 82 هزار واحد در بافت فرسوده، یک میلیون 852 هزار مسکن مهر شهری تفکیک شده است.

300 هزار مسکن مهر تکمیل نشد

در همین راستا تا 31 تیرماه سال 1400، 32 هزار مسکن مهر روستایی، 414 واحد واقع در بافت فرسوده و 240 هزار مسکن مهر شهری مجموعا 273 هزار واحد مسکونی باقی مانده و فروش اقساطی نشده‌اند.

با در نظر گرفتن آمار 273 هزار واحد مسکونی تکمیل نشده مسکن مهر از واحدهای تامین مالی شده بانک مسکن، برآورد می‌شود که 30 هزار مسکن مهر دیگر که توسط سایر بانک‌های کشور تامین مالی شده است نیز تکمیل نشده است.

بدین ترتیب برخلاف آمار ارائه شده از سوی متولیان وزارت راه و شهرسازی، اطلاعات بانکی خبر از تکمیل نشدن 300 هزار واحد مسکن مهر می‌دهد.

لازم به تاکید است، پیش از این محمد اسلامی عنوان کرده بود، تعداد واحدهای مسکن مهر باقی‌مانده کمتر از 20 هزار واحد مسکونی است که با آمار ارائه شده از سوی بانک مسکن زمین تا آسمان تفاوت دارد و اولین مسئولیت وزارت راه و شهرسازی دولت جدید، تسریع در تکمیل این واحدهای مسکونی است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. مسکن مهر فرج آباد چالوس به پیشرفت 90 درصد رسیده اما نه تا پایان دولت و نه تا الان تحویل داده نشده متقاضیان هم مستاجر هستند و هم قسط ساختمان تمام نشده را میدهند به بهانه انشعابات دیگه از کار کردن خبری نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا