بورس و بازارمجله خبری

رتبه‌بندی فروشنده‌های بازار مسکن

به گزارش ساختمان آنلاین:  تحقیقات میدانی از وضعیت بازار مسکن ظرف دست‌کم یک هفته گذشته حاکی از این است که رتبه نخست فروشنده‌های بازار مسکن به متقاضیان تبدیل به احسن اختصاص دارد. این گروه البته خود به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ یک دسته کسانی هستند که در ملک فایل شده سکونت دارند و قصد خرید ملک همزمان با فروش واحد مصرفی کنونی خود را دارند و دسته دوم افرادی که درصدد تبدیل خرید سرمایه‌ای قبلی خود به واحد با امکانات بیشتر یا در موقعیت محلی بهتر هستند را شامل می‌شود.

آن‌گونه که واسطه‌های ملکی می‌گویند کسانی که قصد تبدیل به احسن واحدهای مسکونی مصرفی خود را دارند به مراتب پر تعدادتر هستند و تبدیل به احسنی‌هایی که از جنس متقاضیان سرمایه‌ای مسکن محسوب می‌شوند، در رتبه دوم قرار دارند. برآوردها از وضعیت بازار مسکن در روزهای اخیر حاکی از این است که در جدول رتبه‌بندی فروشنده‌های ملک به لحاظ تعداد فایل‌ها، رتبه سوم احتمالا به سرمایه‌گذاران قبلی بازار مسکن تعلق دارد.  این گروه کسانی هستند که در فاصله سال‌های ۹۷ تا ۹۹ خرید سرمایه‌ای ملک انجام داده‌اند و اکنون با مشاهده ورود بازار مسکن به فاز ثبات قیمت، تصمیم دارند از این بازار خارج شده و سرمایه خود را روانه بازار دیگری کنند. همچنین در این رتبه‌بندی سازنده‌ها در آخرین پله ایستاده‌اند و تعداد  فایل‌های فروش که توسط آنها عرضه شده از همه گروه‌های دیگر کمتر است. البته معدود سازنده‌های پول‌لازم که قصد خرید کلنگی یا شروع عملیاتی اجرایی پروژه ساختمانی جدیدی را دارند، فروشنده واقعی هستند و بنا دارند واحدهای تکمیل شده قبلی خود را به قیمت منصفانه بفروشند اما در عین حال تعداد این گروه از سازنده‌ها در میان فروشنده‌ها اندک است.

11

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا