راه و شهرسازیمجله خبری

ساخت پلاسکو تا پایان امسال

به گزارش ساختمان آنلاین:  پرویز فتاح در بازدید امروز خود از روند ساخت ساختمان پلاسکو که به مناسبت سالگرد سانحه آتش سوزی و فروریختن این ساختمان انجام شد اظهار کرد: در حال حاضر ساختمان پلاسکو به پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی رسیده است و با وجود محدودیتها و مشکلات فراوانی که ناشی از شیوع ویروس کرونا و تورمهای سنگین برای ما به وجود آمد به قول خود وفادار بودیم و تا پایان امسال ساختمان پلاسکو ساخته می شود وبه پیشرفت بیش از ۹۵ درصدی می رسیم.

وی با اشاره به رعایت شدن همه ضوابط و مقررات ساخت و ساز اعلام شده از سوی شهرداری، سازمان نظام مهندسی ساختمان، میراث فرهنگی و غیره گفت: پروانه ساختمان پلاسکو بالاخره صادر شده و دراین زمینه شهرداری تهران و شورای شهر همکاری مناسبی داشتند و با وجود این که ساختمان پلاسکو بیش از این هم پارکینگ نداشت قرار است پارکینگ پاساژ پروانه که رو به روی پلاسکو قرار دارد بازسازی کرده و به عنوان پارکینگ پلاسکو مورد استفاده قرار دهیم.

وی ادامه داد: از کسبه آسیب دیده ساختمان پلاسکو می خواهیم که مانند سالهای گذشته صبوری به خرج دهند تا بتوانند از اردیبهشت ماه سال آینده در ساختمان پلاسکو مستقر شوند و ساختمانی زیباتر، ایمن تر و بهتر از پلاسکوی سابق داشته باشند.

فتاح گفت: برای نمای ساختمان پلاسکو نیز برنامه ریزی های بسیاری صورت گرفته و تا پایان بهمن ماه نمای آن را به عنوان نماد شهر تهران به پایان می رسانیم. البته این ساختمان بسیاری از مشکلات پلاسکو سابق را ندارد چرا که آسانسورهای متعدد و پله برقی در آن تعبیه شده و برای طبقه پنجم تا پانزدهم طرح جدیدی برای تخلیه دود و مهار آتش به پیشنهاد شهرداری تهران اجرا شده است. برای اولین بار در ساختمانی در ایران چنین طرحی اجرا می شود.

رئیس بنیاد مستضعفان  با بیان این که بنیاد مستضعفان به عنوان مالک و دارای سهم ۲۰ درصدی در ساخت این ساختمان وظیفه قانونی برای ساختن آن رانداشت گفت: با توجه به وقوع این سانحه و به وجود آمدن پیامدهای اجتماعی و اقتصادی بسیار برای کسب پذیرفتیم تا همه هزینه های ساخت پلاسکو را متقبل شویم و برای پرداخت بخشی از هزینه ها از تهاتر استفاده کردیم و از این به بعد نیز اگر هزینه ای داشته باشد آن را به شهرداری و دیگر نهادها پرداخت کنیم.

سی ام دی ماه سال ۱۳۹۵ ساختمان ۱۵ طبقه پلاسکو پس از ۵۴ سال در آتش سوخت و فرو ریخت که البته ازآن زمان قرار بود این ساختمان دو ساله ساخته شده و به کسبه تحویل داده شود اما به نظر می رسد در حال حاضر با وجود تاخیرهای صورت گرفته ساختمان پلاسکو به زودی آماده بهره برداری خواهد شد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا