مجلس و ارگان هامجله خبری

جزئیات طرح مالیات سالانه بر املاک لوکس

به گزارش ساختمان آنلاین:  ابراهیم رضایی عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح مالیات سالیانه بر املاک گران قیمت و لوکس اظهار داشت: این طرح اواخر آبان ماه با قید یک فوریت تقدیم هیأت رئیسه مجلس شد.

وی افزود: اگر چه در بودجه سال 99 این موضوع دیده شده ولی اجرایی نشده است، ضمن این که بنای ما دائمی شدن این قانون است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: هدف از ارائه این طرح کاهش فاصله طبقاتی با اخذ مالیات از کاخ‌ها، قصرها، خانه‌های مجلل، املاک گران‌قیمت و لوکس در کشور و کم کردن فاصله دهک‌های بالای درآمدی و پایین درآمدی جامعه است.

رضایی اظهار داشت: این طرح با هماهنگی و همکاری مرکز پژوهش‌های مجلس تدوین شده است.

نماینده دشتستان در مجلس گفت: طرح‌مالیات سالانه بر املاک گران‌قیمت و لوکس سه ماده و سه تبصره دارد که در این طرح آمده است که همه مالکان حقیقی و حقوقی نسبت به جمع ارزش روز املاک با کاربری مسکونی (آپارتمان یا زمین) که ممکن است برای والدین یا فرزندان صغیر و تحت تکفل باشد در نظر گرفته شده و مقرر کرده در پایان هر سال و مجموع املاک بیش از 50 میلیارد ریال (پنج میلیارد تومان) اخذ مالیات صورت گیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: این طرح شامل خوابگاه‌های دانشجویی دولتی و غیردولتی نخواهد شد، ضمن این که نکته بعدی آن است که در ماده دوم این طرح آمده است که همه افراد مشمول مالیات مکلف هستند مالیات سالانه املاک خود و فرزندان صغیر تحت تکفل را تا پایان اردیبهشت ماه سال بعد به حساب سازمان امور مالیاتی بپردازند. در غیر این صورت مشمول جریمه خواهند شد.

وی ادامه داد: سازمان امور مالیاتی هم طبق ماده 3 این طرح مکلف شده است که با توجه به پایگاه اطلاعاتی سایر ارگان‌ها که اطلاعات املاک اشخاص را در اختیار دارند،‌ نسبت به تکمیل اطلاعات سامانه املاک خود اقدام کرده و مالیات متعلق را تعیین و به نحو مقتضی به افراد مشمول اعلام کند.

رضایی افزود: این طرح در ادامه طرح اصلاح ماده 54 مکرر قانون مالیات‌های مستقیم یا مالیات بر خانه‌های خالی است و امید داریم که زنجیره‌ای از مالیات بر دهک‌های بالای جامعه را در نظر گرفته و به نفع عموم مردم،‌ مستضعفین و محرومان اعمال کنیم چراکه آنان که رفاه بیشتری دارند باید مالیات بیشتری پرداخت کنند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا