بورس و بازارمجله خبری

بی‌رمقی معاملات آخرین ماه سال در پی تداوم ثبات قیمت

به گزارش ساختمان آنلاین:  ماه‌های بهمن و اسفند هر سال را می‌توان از مهم‌ترین ماه‌های بازار مسکن تلقی کرد؛ چراکه بازار ساکن پاییز و زمستان، معمولا در این دو ماه تکان‌های نسبی را تجربه می‌کند. به همین خاطر، کارشناسان و فعالان بازار این دو ماه را به دقت رصد کرده و تحولات آن را مورد بررسی قرار می‌دهند.

بنابر مشاهدات و تحقیقات میدانی، آنچه از وضعیت بازار در آخرین ماه سال برمی‌آید، کاملا متفاوت با سال‌های گذشته است و واسطه‌های ملکی معتقدند شرایط در سال 99 طور دیگری رقم خورده است. به گفته برخی از این واسطه‌ها که در مناطق مصرفی پایتخت فعالیت دارند، بازار طی حدود یک ماه گذشته با یک رونق نسبی مواجه شده، اما این تحرک نسبت به ماه‌های پایانی سال‌های گذشته بسیار کمتر است.

یکی از موضوعاتی که واسطه‌های ملکی به‌عنوان دلیل مهم وضعیت متفاوت بازار مسکن در دو ماه پایانی سال ۹۹ نسبت به ماه‎‌های پایانی سال‌های گذشته به آن اشاره می‌کنند، این است که جهش و شوک قیمتی مسکن در سال جاری این معادله را بر هم زده و ثبات و افت قیمت مسکن که از آبان ماه امسال آغاز شده است، به نظر می‌رسد همچنان ادامه دارد.

بررسی‌های میدانی از بازار مسکن حاکی از آن است که همزمان باپشت سر گذاشتن دوران جهشی قیمت در این بازار و ورود به دوره پساجهشی، دو ماه پایانی امسال نیز تحت تاثیر ثبات نسبی ایجاد شده در بازار مسکن ناشی از ریسک‌های اقتصادی غیراقتصادی قرار گیرد.

به اعتقاد بسیاری از کارشناسان و صاحب‌نظران، بازار مسکن که طی سال‌‎های اخیر در مقاطع مختلف شوک قیمتی را تجربه کرده، حالا وارد یک دوره ثبات قیمتی شده است که ماه پایانی سال هم احتمالا این شرایط در بازار غالب باشد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا