دیدگاهمجله خبری

همه باهم به بهشت برویم

*فربد شاهورانی کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: 

در خصوص شوراهای اسلامی شهر دو دیدگاه  مطرح است؛  عده ای معتقد هستند شورای اسلامی یک نهاد سیاسی است و باید حتما سیاسیون در آن حضور داشته باشند و دیدگاه دیگر هم این است که این نهاد مردمی و اجتماعی است وو جایگاهی برای سیاسیون در آن وجود ندارد.

وی ادامه داد: در قانون اساسی ذکر شده پارلمان های شهری نهاد های مردمی و غیر سیاسی هستند و وظیفه آن خدمت رسانی می باشد، حال تصور کنید  که شورای شهر  از افراد و رجل سیاسی تشکیل شود قطعا از درون خودشان میخواهند شهردار انتخاب کنند، آن شهردار هم به ناچار فرد سیاسی خواهد بود در آن صورت بعید میدانم که بتوانند به وظایف و رسالت خودشان به خوبی عمل کنند.

این کاندید ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر تهران گفت: بوی نامطبوع جنوب شهر تهران یکی از مشکلات و معضلاتی بود که در دوره پنجم شورای اسلامی شهر تهران اعضای شورا خیلی با آن درگیر بودند  و در اخبار هر روز می شنیدیم که بوی نامطبوعی در تهران فراگیر شده و دنبال منشا این بو بودند؛ سایت آراد کوه در جنوب تهران در 23 کیلومتری جاده تهران-قم محل دپوی زباله ها است در این سایت به صورت سنتی زباله ها دفن می شود و به نظر می رسد ظرفیت این سایت تکمیل شده است.

مهندس شاهورانی اضافه کرد: اکنون در کشور های پیشرفته بستری فراهم شده که دستگاه های زباله سوز تهیه می شود و از طریق این دستگاه زباله ها را میسوزانند و بین 8 تا 9 مگاوات برق تولید می کنند حال چقدر خوب است که ماهم بتوانیم در کشور خودمان با کمک دولت و نهادهای بالادستی اعتبارات لازم را فراهم و این دستگاه را تهیه کنیم تا هم به تولید برق کمک کنیم و هم از مشکلات و معضلات زیست محیطی جلوگیری شود.

وی در خصوص کودکان  کار و تکدی گری تصریح کرد: در  آیین نامه ساماندهی کودکان کار مصوب سال 1384 هیأت وزیران، شهرداری ها ،سازمان بهزیستی و نیروی انتظامی را موظف کرده که به این معضل ورود و مشکل را حل کنند اما متاسفانه تاکنون این آیین نامه آنطور که باید و شاید اجرا نشده است.

فربد شاهورانی اضافه کرد: زمانی که کودکان کار را جمع آوری می کنند در منطقه دیگری رها می شوند و بعد از سه روز مجددا به کار قبلی خود باز می گردند لذا این موضوع باید توسط سازمان بهزیستی و با کمک شهرداری و نیروی انتظامی حل شود؛ کودکان آموزش های لازم را ببینید و مشکلاتشان حل شوند که دیگر نیازی به کار و تکدی گری نباشد. تهران ویترین کشوراست باید در آن بهترین ها را داشته باشیم ، تهران پایتخت کشور عزیزمان ایران است.

این کاندید ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر تهران یادآورشد: متاسفانه در دوره پنجم شورای شهر  خیلی از عملکرد شورایاران دفاع نشد به طوری که در دیوان عدالت اداری رایی  مبنی بر غیر قانونی خواندن شورایاری ها صادر شد، در صورتی که شورایاران منتخب اهالی محل هستند،  گرچه قبول دارم ایین نامه و روش اجرایی انتخابات شورایاری باید دستخوش تغییرات اساسی شود.

وی ادامه داد:  عقیده دارم که شهر تهران از کوچه ها و خیابان هایش شروع می شود پس وقتی من شورایار منتخب اهالی محله هستم و بتوانم مشکلات و معضلات محله را ببینم بهتر می توانم برای رفع مشکلات راهی پیدا کنم یا راهی بسازیم.  پیشنهادی دارم که براساس آن کافی است هر نفر از اعضای شورای شهر مسئولیت یکی از مناطق تهران را بر عهده بگیرند و به عنوان وکیل ان منطقه باشند و دوشادوش شورایاران در جلسات شورا یاری محله حضور داشته باشند وقتی که اعضای شورای شهر در این جلسات جدیت به خرج دهند شهردار منطقه هم خود را ملزم می داند که در این جلسات حضور داشته باشد.

مهندس شاهورانی خاطر نشان کرد:   متاسفانه در دور ششم انتخابات شورایاری محلات، شهرداران مناطق خیلی با شورایاران همکاری نکردند و هماهنگ نبودند و بعضا سنگ اندازی از سوی شهرداری منطقه به وجود آمد که سبب شد  شورایاری ها نتواند آنطور که باید و شاید اهداف و رسالت خود را به سرانجام برسانند. به امید اینکه بتوانیم در انتخابات  ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران با حضور پرشور خودمان افراد اصلح ،تحصیل کرده ، کارآمد  و متخصص را به خیابان بهشت ببریم تا با شعاری که خودم برای خودم در انتخابات در نظر گرفته ام بتوانیم ” همه باهم به بهشت برویم”.
مهندس فربد شاهورانی دارای مدرک مهندسی مکانیک و عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران و عضو انجمن مهندسان مکانیک ایران ISME  است همچنین شورایار محله مبارک آباد و حسین آباد ناحیه منطقه 4 ، دبیر سابق کارگروه عمران حمل و نقل منطقه 4 و عضو کارگروه تخصصی فرهنگی اجتماعی منطقه 4 نیز است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا