مجلس و ارگان هامجله خبری

کاهش قیمت مسکن تهران روی شهرهای دیگر تاثیر می‌گذارد

به گزارش ساختمان آنلاین:   رحمت الله نوروزی با اشاره به وضعیت نا مناسب بازار اجاره بها مسکن، اظهار کرد: در زمان حاضر بخش عمده‌ای از هزینه‌های یک خانواده صرف پرداخت اجاره بها یا اقساط وام خرید خانه می‌شود.

وی یادآور شد: با توجه به پیری جمعیت و تاکید مقام معظم رهبری بر ازدواج و فرزند آوری، لازم است بیش از پیش به مقوله تامین مسکن به ویژه برای زوج های جوان تاکیدداشته باشیم چرا که مسکن نیز در کنار بهبود وضعیت اقتصادی کشور و اشتغال‌زایی یکی از الزامات مهم برای ترغیب جوانان به فرزند آوری است از این رو بنده به طراحان ” طرح جوانی جمعیت” در مجلس شورای اسلامی هم پیشنهاد کردم که در آن مباحث به موضوع مسکن نیز توجه داشته باشند.

وی افزود:‌ تهران در واقع الگو پیرامون بوده و قیمت مسکن آن به صورت غیرمستقیم به شهرهای اطراف و سپس بر استان‌های مختلف کشور تاثیر گذار است لذا کنترل قیمت های کاذب در تهران می‌تواند بر سایر مناطق کشور نیز نقش مثبتی  داشته باشد.

نماینده مردم علی آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: پیشنهادم این است برای بهبود وضعیت مسکن در کشور به ویژه پایتخت ضمن کاهش بروکراسی‌های اداری، تسهیلات مناسبی برای ساخت مسکن به ویژه در مناطق بافت فرسوده در اختیار مردم قرار دهند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا