راه و شهرسازیمجله خبری

تلاش برای ارتقای جایگاه نظام مهندسی از نهاد ملی به بین‌المللی

به گزارش ساختمان آنلاین: احمد خرم دیروز ۲۹ خرداد در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور برای ارتقای کیفیت ساخت‌وساز علاوه بر شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، با دانشگاه علمی کاربری و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای نیز آغاز شده که به تقویت جایگاه مهندسی می‌انجامد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور پیشنهاد تدوین «نظام فنی- اجرایی صنعت احداث و انرژی» را ارائه و تصریح کرد: تشکیل یک نظام فنی-اجرایی در کشور به ارتقای کیفی‌سازی کمک قابل‌توجهی خواهد کرد. پیشنهاد می‌شود تا تهیه و تدوین نظام فنی-اجرایی توسط بخش خصوصی انجام شود و دولت به عنوان ناظر عالیه بر اجرای آن نظارت داشته باشد.

وی اعلام کرد: در روزهای آتی با مسئولان کشور ژاپن جلساتی برای همکاری و ارتقای دانش فنی و مهندسی برگزار می‌شود که در برنامه است این کار با کشورهای اروپایی همچون آلمان، کانادا و سوئد نیز انجام شود.

خرم هدف از توسعه همکاری با سایر کشورها در زمینه فنی- مهندسی را ارتقای گواهینامه‌های فنی- مهندسی از سطح ملی به بین‌المللی برشمرد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا