مجلس و ارگان هامجله خبری

کاهش مخاطرات زلزله با ارتقای نظارت‌ها

به گزارش ساختمان آنلاین:   مجتبی زابلی‌زاده معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان که به نمایندگی از حاجی‌زاده مدیرکل راه و شهرسازی استان در وبینار تخصصی درس آموخته‌های زلزله بم شرکت کرد، وقوع رخداد زلزله در بم را از زوایای مختلف بسیار دردناک و درس‌آموز عنوان کرد.

وی گفت: همه می‌دانیم که علت اصلی خسارات زلزله در بم، عدم استحکام بنای ساختمان‌ها در این شهر بوده است و این پیام را برای همه مسئولین به همراه داشت که عدم رعایت اقدامات فنی و اجرایی و رعایت نکردن اقدامات در جهت کاهش خطر و خسارات ناشی از زلزله تا چه میزان مهم و دارای اهمیت است.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان تاکید کرد: موارد بسیار مهمی مثل ارتقای سطح نظارت مهندسین توسط نظام مهندسی و ارتقای سطح اخلاق حرفه‌ای مهندسان، بالا بردن کیفیت مصالح ساختمانی و بررسی مسائل ژئوتکنیکی، تعیین پهنه‌بندی حرائم گسل‌ها در زمان تعیین طرح‌های تفصیلی و اجرای ساختمان‌ها توسط مجری ذی‌صلاح می‌تواند از عوامل اصلی پیشگیری از شدت خسارات مالی و جانی باشد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا