مجلس و ارگان هامجله خبری

لزوم انجام اقدامات لازم جهت صدور فیش حق‌الزحمه طراحی

به گزارش ساختمان آنلاین:  در همین رابطه، مهیار فرنیا رئیس انجمن صنفی مهندسان مشاور و طراح ناظر ساختمان استان تهران با اشاره به تجمع اعتراضی مهندسان در گفت‌وگو با ساختمان آنلاین گفت: «نظام مهندسی استان‌ها مطابق بند 4-4 مبحث دوم مقررات ملی ساختمان موظف به نظارت بر حسن انجام خدمات دفتر طراحی ساختمان و طراحان حقوقی است و بایستی اسناد، مدارک و نقشه‌های ساختمانی را کنترل نموده و در صورت مغایرت با مقررات ملی ساختمان یا ضوابط شهرسازی، موارد ایرادات و نواقص را کتبا به طراح اعلام نماید.»

فرنیا تصریح کرد: «همچنین در همین بند مبحث دوم مقررات ملی بابت بازبیتی و کنترل طراحی‌ها، حق‌الزحمه‌ای برای سازمان استان دیده شده است. این رقم مطابق بند 9 – 17 مبحث دوم مقررات ملی ساختمان معادل پنج درصد حق‌الزحمه مصوب طراحی در هر یک از رشته‌های ساختمانی است که بایستی توسط مهندسان ذی‌ربط به حساب سازمان واریز گردد. بنابراین، سازمان باید با فراهم‎سازی بستر مناسب و در چارچوب قانونی، اقدامات لازم جهت صدور فیش حق‌الزحمه طراحی را انجام دهد.»

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا