تازه هافن آوری های ساختمانیمجله خبری

ساخت بتن فوق سخت با کمک خون فضانوردان

به گزارش ساختمان آنلاین:   ارسال مصالح ساختمانی از زمین به مریخ بسیار گران است به همین دلیل زیستگاه های آینده باید بیشتر با استفاده از موادی ساخته شوند که در این سیاره سرخ وجود دارند.

بر اساس تحقیقات محققان دانشگاه «منچستر» ترکیبات ناشی از ادرار و خون فضانوردان می تواند نقش کلیدی در این فرایند ساخت داشته باشند.

مریخ پوشیده از خاک به نام regolith است که می تواند برای ایجاد بتن برای پناهگاه ها و ساختمان های دیگر استفاده شود.

با این حال، تلاش های آتی برای تولید مصالح ساختمانی در مریخ می تواند به جای مخلوط کردن خاک یاد شده با آب، شامل پروتئین ناشی از پلاسمای خون و اوره ناشی از ادرار و عرق باشد.

اکنون بر اساس نتایج این مطالعه، محققان متوجه شدند که با مخلوط کردن گرد و غبار مریخ با ترکیبات حاصل از خون و عرق فضانوردان به ماده ای قوی تر از بتن معمولی مورد استفاده در زمین می توان دست یافت.

محققان این ماده تولیدی خود را AstroCrete نامیدند و خاطرنشان کردند که این ماده می تواند در برابر فشار ۴۰ مگاپاسکال مقاومت کند که به طور قابل توجهی بالاتر از مقاومت بتن معمولی است. بتن معمولی می تواند در برابر فشار ۲۰ تا ۳۲ مگاپاسکال مقاومت کند.

بر اساس نتایج این مطالعه، یک خدمه ٦ نفره در مریخ می تواند مواد بیولوژیکی لازم برای تولید حدود هزار و ۱۰۰ پوند مواد AstroCrete را در طی دو سال ارایه دهد.

با این حال میزان تولید بتن در مریخ با افزایش هر یک از اعضای جدید خدمه به مأموریت طولانی مدت افزایش می یابد و باعث می شود که مقادیر بیشتری بتن برای گسترش ساختمان سازی تولید شود.

این دستور العمل بتن ممکن است از سایر روش های ساختمان سازی پیشنهادی برای ماموریت های آتی مریخ مفیدتر باشد؛ از جمله روش های یاد شده ساخت مصالح با استفاده از سیستم های چاپ سه بعدی است.

با این حال ایده مخلوط کردن خون با خاک برای ساختن بتن چیز جدیدی نیست – به عنوان مثال تمدن های قدیمی از خون حیوانات به عنوان چسب در ملات خود استفاده می کردند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا