راه و شهرسازیفن آوری های ساختمانیمجله خبری

ساختمان مرگ در آستانه تعطیلی قرار گرفت

به گزارش ساختمان آنلاین:   ساختمان وسل (Vessel) یکی از جاذبه‌های گردشگری نیویورک است که در سال ۲۰۱۷ با الهام از طرح کندوی زنبور عسل ساخته و دو سال بعد یعنی در سال ۲۰۱۹ بهره‌برداری شد. این سازه ۴۵ متری قبل از شیوع کرونا روزانه هزاران بازدیدکننده داشت اما به طور کلی سابقه چندان درخشانی ندارد؛ از دو سال پیش که این بنا به روی بازدیدکنندگان باز شد، سه نفر که همگی زیر ۲۵ سال سن داشتند با پریدن از این ساختمان نسبتا مرتفع خودکشی کردند و این سازه از ژانویه سال ۲۰۲۱ برای ریشه‌یابی و رفع بحرانی که ایجاد شده بود، موقتا تعطیل شد.

درهای ساختمان وسل پس از نزدیک به پنج ماه تعطیلی، ۲۸ مه ( ۷ خرداد ۱۴۰۰) با اعمال چند تغییر، بار به روی بازدیدکنندگان گشوده شد؛ بازدید از این جاذبه گردشگری که پیش‌تر رایگان بود، منوط به پرداخت ورودی ۱۰ دلاری شد و هیچ گردشگری اجازه نداشت تنهایی وارد ساختمان شود. اما هیچکدام از این اقدامات نتوانست جلوی تکرار تراژدی تلخ را بگیرد.

 

به گزارش روزنامه انگلیسی گاردین، ساختمان وسل هفته گذشته چهارمین قربانی را گرفت. یک پسر ۱۴ ساله پنجشنبه گذشته (۷ مرداد ۱۴۰۰) پیش چشم اعضای خانواده‌اش خود را از این ساختمان کندوشکل به پایین پرت کرد و جان باخت. به دنبال تکرار خودکشی‌ها در کمتر از دو سال، حالا معترضان از مسئولان محله هادسون یاردز درخواست تعطیلی وسل را دارند.

به گفته سخنگوی هادسون یاردز، روند تحقیقات درباره این حادثه به جریان افتاده است.

ساختمان وسل از همان بدو افتتاح با انتقاداتی روبه‌رو شده بود و برخی مردم محلی معتقد بودند این سازه که به دست توماس هدرویک معمار معروف انگلیسی طراحی شده، پلکانی به سوی ناکجا آباد است.

 

پس از وقوع چهارمین مورد خودکشی در این ساختمان، تارنمای کربد (Curbed) در مطلبی نوشت زمان بسته شدن وسل فرارسیده است؛ چون با وجود شهرتی که این ساختمان کندوشکل در فضای اینستاگرام دارد، حالا بیشتر به عنوان محلی برای مرگ شناخته می‌شود.

اولین خودکشی در ساختمان وسل، فوریه سال گذشته (بهمن- اسفند ۹۸) اتفاق افتاد. ژانویه سال ۲۰۲۱ (دی- بهمن ۹۹) پس از خودکشی دو نفر به فاصله تنها یک ماه، این ساختمان به مدت چند ماه تعطیل شد اما مالکان این سازه برخلاف توصیه کارشناسان، از افزایش ارتفاع نرده‌های محافظ آن خودداری کرد تا نمای جاذبه معماری خود را حفظ کند. بنابراین فاجعه‌ای اتفاق افتاد که به گفته منتقدان قابل پیشگیری بود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا