راه و شهرسازیمجله خبری

اختصاص ۱۱۰ میلیون تسهیلات برای ساخت مسکن روستایی

به گزارش ساختمان آنلاین:  حمیدرضا سهرابی جمعه ۱۹ دی در حاشیه سفر به فارس در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه در حال حاضر برای ساخت مسکن روستایی ۸۰ میلیون وام می‌دهیم که ۳۰ میلیون تومان آن بلاعوض است، گفت: علاوه بر این از محل حساب ۱۰۰ اما هزینه نقشه، نظارت، بیمه واحدهای مسکونی تحت پوشش پرداخت می‌شود.

وی گفت: بنیاد مسکن سال‌هاست که برای ساخت مسکن روستایی از محل حساب ۱۰۰ امام وام بلاعوض ۸ میلیون تومانی پرداخت می‌کند و در مواردی که فرد متقاضی نیازمند باشد و بنیاد مسکن استان‌ نیز تایید کند، این وام تا ۱۵ میلیون تومان هم قابل افزایش است.

سهرابی خاطرنشان کرد: با تایید و گزارشی که بنیاد مسکن استان‌ها ارسال می‌کنند کسانی که با ۸ میلیون تومان وام بلاعوض ساخت مسکن آنها  جمع نمی‌شود از محل حساب ۱۰۰ امام مبلغ وام‌ آنها تا سقف ۱۵ میلیون تومان افزایش می‌یابد.

مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور با بیان اینکه علاوه بر این، یک سرفصل وام بلاعوض دیگر تا سقف ۳۰ میلیون تومان برای ساخت مسکن محرومین داریم، افزود: این وام بلاعوض طی تفاهمی که بنیاد مسکن با سازمان برنامه و بودجه کشور داشته پرداخت می‌شود و تاکنون تمام وجه آن به صورت نقدی تخصیص یافته است.

سهرابی با بیان اینکه سهمیه کل کشور در این تفاهم‌نامه ساخت حدود ۹۸ هزار واحد مسکن محرومین است که ۳۵۰۰ واحد آن در استان فارس است، عنوان کرد: در یک بازه زمانی ۳ ماهه ۱۵۰۰ واحد از سهمیه فارس به مرحله سقف‌زنی رسیده و تلاش بنیاد مسکن بر این است که این ۳۵۰۰ واحد تا پایان سال به بهره‌برداری برسد تا بتواند سهمیه جدیدی برای این استان از سازمان برنامه و بودجه دریافت کند.

او با تاکید بر اینکه اولویت ساخت مسکن محرومین با افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی است، گفت: بخش قابل توجهی از محرومین نیز هستند که با وجود بضاعت خیلی پایین و عدم ‌تمکن مالی نتوانستند تحت پوشش نهادهای حمایتی قرار بگیرند و حتی در بازدید از برخی روستاهای فارس خانه‌هایی را دیدیم که در حد کومه و کپر بودند و تلاش ما بر این است که با گرفتن سهمیه جدید برای فارس بخش زیادی از آنها را پوشش دهیم.

مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور بیان کرد: در ۴ سال اخیر ما نزدیک به ۳۰۰ میلیارد تومان از محل حساب ۱۰۰ به ساخت مسکن روستایی اختصاص دادیم که استان فارس با وجود اینکه سهمیه مصوب‌اش ۱۳ میلیارد تومان بوده اما تاکنون ۳۰ میلیارد تومان یعنی ۲.۵ برابر سهمیه مصوب جذب داشته است.

سهرابی با بیان اینکه سهمیه امسال ساخت مسکن محرومین فارس ۳۵۰۰ واحد بوده اما ۵۰ هزار واحد مسکونی تیپ گلی و فرسوده در این استان وجود دارد، گفت: این ۳۵۰۰ واحد ۱۰۵ میلیارد تومان وام بلاعوض دریافت کرده‌اند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا